توریسم-سلامت

توریسم سلامت و پویایی اقتصاد کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: توریسم سلامت در توسعه پایدار و پویایی اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد.

اسماعیل نورصالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مزایایی توریسم سلامت، اظهار کرد: یکی از اهدافی که می تواند گردشگر را برانگیزد تا عزم سفر کند، مسافرت برای کسب سلامتی است. در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامتی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری سلامت با ایجاد بخش های ویژه برای پذیرش بیماران بین المللی و یا ساخت بیمارستان توریسم امکان پذیر است، اظهار کرد: همکاری بین بخشی در تحقق اهداف برنامه های توریسم سلامت نقش اساسی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یکی از منابع مهم درآمد دانشگاه و استان، صنعت گردشگری و جذب بیماران خارجی است، گفت: بحث اشتغالزایی و درآمدزایی از مزایای توریسم سلامت است.

نورصالحی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سلامت جایگاه ویژه ای در کشورهای جهان دارد، افزود: ارزان بودن قیمت تمام شده درمان برای گردشگران و کیفیت بالای تجهیزات پزشکی و وجود پزشکان ماهر در این استان، می تواند در جذب بیماران خارجی به سمت مراکز درمانی گیلان موثر باشد.

وی معرفی توانایی پزشکی گیلان در منطقه و کشوهای هدف، توسعه کیفیت خدمات، توسعه خدمات جانبی به گردشگران، جذب سرمایه گذار خارجی، تاسیس و راه اندازی دفاتر نمایندگی گردشگری سلامت در کشورهای هدف را از بسترهای لازم در توسعه توریسم سلامت عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این سوال که آیا بیمارستان های استان از استانداردهای لازم برای جذب گردشگر در حوزه توریسم سلامت برخوردار هستند؟ گفت: اصولا بیمارستان هایی می توانند بیمار بین الملل پذیرش کنند که گواهینامه IPD (دپارتمان بیماران بین الملل) را دریافت کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که گیلان در چه بخش هایی می توانند خدمات درمانی به بیماران بین المللی ارائه دهد، گفت: گیلان در بخش نازایی، عمل های زیبایی و جراحی پلاستیک، جراحی فک و صورت، جراحی قلب و خدمات فوق تخصصی قلب و عروق، جراحی عروق و خدمات فوق تخصصی گوارش می تواند به بیماران بین المللی خدمات درمانی ارائه دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ساخت شهرک های سلامت، فرهنگ سازی جامعه در برخورد مناسب با توریسم سلامت، سامان دادن به محل های اقامت توریسم، سامان دادن به وسیله های نقلیه، ایجاد پروازهای مستقیم بین الملل بین رشت و کشورهای آسیای میانه و آذربایجان، تدوین طرح جامع توسعه گردشگری سلامت برای استان، ایجاد و تاسیس دفاتر نمایندگی گردشگری سلامت در کشورهای هدف، تبلیغ در کشورهای هدف، حضور در نمایشگاه های بین المللی گردشگری سلامت، تهیه بانک اطلاعاتی گردشگری سلامت و راه اندازی وب سایت چندزبانه را از اقدامات تاثیرگذار در جذب بیماران در بخش توریسم سلامت بیان کرد.

به گزارش ایسنا، گردشگری درمانی که از بهم پیوستن دو شاخه پردرآمد گردشگری و خدمات درمانی بوجودآمده است همواره در جهان مورد توجه بوده است، بطوریکه براساس آمار بین المللی این شاخه از صنعت گردشگری حتی در دروان رکود اقتصادی در جهان توانسته سالانه رشد اقتصادی را به ثبت برساند.

گردشگری سلامت، هرگونه مسافرت برای ارتقای سلامت را دربر می‌گیرد و به‌عنوان یکی از ابعاد گردشگری، به توسعه پایدار و پویایی اقتصاد کشور کمک می‌کند و یک استراتژی ملی در راستای افزایش درآمد کشور است.

گردشگری سلامت و توریسم درمانی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند نقش بسزایی در جهت توسعه گردشگری ایفا کند و دامنه بسیار گسترده را شامل می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *