روستاهای ویژه در دنیای گردشگری

روستا یعنی جریان زندگی، تلاش بی‌وقفه، شاکر بودن و چشم به آسمان داشتن؛ روستا تداعی کننده عشق و صفا و صمیمیت است. در روستاها آرامش و سکوتی وجود دارد که در هیچ شهر توریستی بزرگی نیست یا طبیعتی زیبا و ‏دست‌نخورده که در کمتر جایی می‌توان یافت. در جهان روستا و دهکده‌های‌ دیدنی وجود دارند که شاید کمتر گردشگری روزی مسیرش به آنها ‏بخورد اما قطعا ارزش دیده شدن و گردش را دارند. ‏‏‌ در ادامه به معرفی چند روستا که بازدید از آنها بسیار ارزشمند خواهد بود ‏‏‏ ‏‏به نقل از  Thrillist و dailymail  می‌پردازیم.

کلمار، فرانسه

اگر دوست دارید فرانسه و ایتالیا را در یک نقطه ببینید می‌توانید این روستای کوچک و زیبا را انتخاب کنید. کلمار یک روستا با ‏قدمت ۱۲۰۰ ساله است که به‌خاطر وجود کانال آب در وسط آن و پل‌های متعدد بر روی این کانال به ونیز کوچک معروف است. ‏ ‏‏ 

 ‏ گیتورن ،هلند

در روستای  گیتورن هلند هیچ جاده‌ای وجود ندارد. تنها راه دسترسی به این روستا راه آبی است که چندین کیلومتر در سرتاسر روستا کشیده شده است و به همین دلیل به روستا لقب  ونیز هلند  را داده‌اند. در این روستا ۱۸۰ پل ساخته شده است که به خانه ساکنان روستا راه دارد.

گودوانگن، نروژ

گودوانگن مقصدی  بسیار ارزشمند برای گردشگرانی است که به نروژ سفر می‌کنند و البته دلیل آن هم واضح است. این دهکده علاوه بر داشتن مناظری که نفس را در سینه حبس می‌کنند، گزینه‌های خوبی برای تفریح دارد از قایق‌سواری گرفته تا پیاده‌روی در کوه‌پایه‌های سرسبز.

دهکده پای کوه فوجی، ژاپن

کوه فوجی یکی از سه کوه‌ مقدس برای بودائیان ژاپن است. این دهکده کوچک در پای کوه فوجی است و منظره زیبایی از قله این کوه از آن پیدا است.

روستایی در هیمالیا، تبت

این روستای زیبا و آرام در بین دو کوه هیمالیا قرار گرفته است و کشاورزی در آن رونق دارد. از نظر رسمی تبت قسمتی از چین است اگر‌چه که خیلی از اهالی آن در نزاع با دولت چین هستند تا اداره منطقه را خود به‌دست بگیرند.

سینترا، پرتغال

سینترا که جزو میراث جهانی یونسکو است با فاصله‌‌ یک ساعته از لیسبون مملو از مناطق و مکان‌های حیرت‌انگیزی چون قلعه‌ها و ساختمان‌های شهری با معماری باروک است. مکان قرارگیری سینترا باعث شده است که نسیم گرم اقیانوس اطلس با پایین آمدن از کوه‌های پارک طبیعی خنک شود و هوای تازه، مرطوب و خنکی را ایجاد کند. پیاده‌روی و خوردن غذا در این روستا بسیار لذت‌بخش است.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *