شهرجشنواره‌ها و کارناوال‌ها

جشنواره فانوس‌های بالونی

جشنواره فانوس در تایوان، رویدادی سالانه است که توسط اداره گردشگری و وزارت حمل و نقل این کشور برگزار می‌شود‌.‌ در طول جشنواره فانوس، هزاران فانوس بالونی کاغذی به هوا فرستاده می‌شوند و مراسم ترقه و آتش‌بازی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این جشن است.

ریشه برپایی این رویداد برای دفع شر و بیماری از شهر است‌.‌ فانوس‌ها با آرزوها و خواسته‌های شهروندان به‌هوا می‌روند و آسمان شهر پر از فانوس‌های رنگارنگ می‌شود‌. ‌این جشنواره در ماه فوریه (‌بهمن- اسفند) برگزار می‌شود‌.

جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدها یکی از سنت‌های باستانی مردم تایوان است که پس‌زمینه داستانی دارد‌.‌ این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های چین است که در روز پنجم از پنجمین ماه سال برگزار می‌شود‌.‌ در طول روز برگزاری جشنواره فعالیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری مسابقات قایق‌سواری، خوردن کوفته برنجی محلی و پوشاندن لباس‌های رنگارنگ بر تن کودکان صورت می‌گیرد‌.

جشنواره ارواح ترسناک

جشنواره ارواح در تایوان مانند هالوین در غرب، جشنی نمادین با حال و هوای ترسناک است‌.‌ هفتمین ماه از تقویم چینی به ماه ارواح معروف است و بنابر اعتقادات باستانی در این ماه دروازه‌های عالم اموات باز‌می‌شوند و آنها می‌توانند به این جهان برگردند‌. ‌در این جشنواره مراسم مذهبی آیین بودایی هم وجود دارد.

در روز ارواح، مردم مواد غذایی مشخصی می‌خورند و مراسم آیینی و موسیقی سنتی در شهر برپاست‌.‌ در طول این ماه بسیاری از مردم تایوان از فعالیت‌های مشخصی مثل شنا در رودخانه، خرید خانه و ازدواج امتناع می‌کنند‌.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *