ساحل بنود

ساحل شگفت انگیز بنود عسلویه

ساحل بنود ، ساحلی است بکر وزیبا که چشم هر بیننده را خیره می کند. هنگامی که بر بالای صخره های بلند و عمودی ساحل که می ایستیم چشمانمان جز پهنه وسیع دریا و امواج بزرگ وسهمگین دریا در برابر سنگ ها چیزی را نخواهد دید.

بنود

این صخره های زیبا  وشگفت انگیز و غروب های منحصر به فرد با وجود سکوت محضی که این فضا را فراگرفته ،روستای بنود را به یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

بنود

نظاره ستارگان در آسمان صاف  این ساحل بسیار لذت بخش است.  ورزش های ساحلی ، قایق سواری و شنا برای گردشگران فراهم است.

این سواحل زیبا در مجاورت روستای بنود در شش کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه و با فاصله ی حدودا یک و نیم سـاعته از عسلویه ،در جنوبی ترین نقطه استان بوشهر قرار گرفته است.

بنود

غار دریایی

از دیگرجاذبه های شگفت انگیز این روستا وجود غار دریایی است که برای رسیدن به این غار باید تپه ی کوچکی بگذرید. اگر وارد غار شوید، به غار بزرگتری خواهید رسید که دارای دو دهانه است. جایی که موج های ساحل و نور خورشید در پیش رویتان قرار دارد و بی‌شک شگفتی عجیبی را برایتان رقم خواهد زد.

بنود

باوجود فاصله بسیار کم روستا تا دریا ، امکان تماشای دریا از روستا وجود ندارد.شکل و بافت سنتی روستا از دیگر جاذبه های دیگر این مکان است.این روستا دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است ولی زیرساخت‌های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به روستا یکی از مشکلات اساسی روستای بنود است.

جالب است بدانید که ساحل این روستا اخیرا میزبان سینما گران برای ساخت فیلم محمد رسول الله بوده است . بدین ترتیب بازدید از بقایای این شهرک سینمایی در کنار صخره های زیبا و دریای آرام خالی از لطف نخواهد بود.

بنود

روستای بنود علاوه بر جاذبه های طبیعی از مکان های تاریخی همچون بقایای آبگیر ساسانی ، آسیاب های آبی بنودو… برخوردار است که نشان از قدمت تاریخی بسیار آن دارد. این روستا حدود ۸۰۰ نفر جکعیت داشته و بیشتر اهالی آن در عرصه صیادی و دریانوردی مشغول به کار هستند .

روستـای بنـدو

در جنوبی ترین منـاطق استـان “بوشهر” و در نزدیکی شهر “عسلویه” روستـایی کهن به نـام “بنـدو” واقع شـده است. روستـایی طبیعی، تـاریخی و به دور از از هیاهوی صنعت، که در پایتخت انرژی ایران قرار گـرفته است. روستـایی بـا قدمت بـالا و کهن که آثار گـران بهای تـاریخی را در دل خود جای داده است.

باتوجه به اینکه این روزها، بهترین زمان سفر به این منطقه است، پیشنهاد می‌کنیم که زیبایی این منظره را از دست ندهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *