بام خلخال

ساخت تونل زمان در بام خلخال

بام خلخال پروژه پیشران در حوزه گردشگری جنوبی‌ترین نقطه استان اردبیل است که زمینه تغییر و تحرک را در این حوزه نوید می‌دهد.

پروژه بام خلخال که از سال ۹۰ بنا نهاده شده در ۹ سال اخیر با فرازونشیبی در مسیر احداث به صورت تلفیقی سنتی و نوین روبرو بوده که سرمایه‌گذار این پروژه از تکمیل فازهای مختلف آن در سالجاری و سال آینده خبر می‌دهد.

مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال ۱۴ آبان در بازدید از این مجموعه اظهار کرد: ما زمانی وارد خلخال شدیم که هیچ سرمایه‌گذاری راغب به حضور و سرمایه‌گذاری در این منطقه نبود و به رغم همه کاستی‌ها تلاش کردیم تا مجموعه‌ای فاخر در شان منطقه احداث و در اختیار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم.

سیدمرتضی موذنی خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم که در خدمت شهروندان و اهالی منطقه خلخال هستیم و این مجتمع را در دو بخش بومی – سنتی و همچنین کاربری‌های مدرن در حال احداث داریم.

وی گفت: قسمت سنتی این مجتمع شامل مجموعه‌های اقامتی با المان‌های قدیمی و بافت فرسوده و همچنین شرایط پلکانی نظیر کزج و ماسوله است که در این بخش قهوه‌خانه، سفره‌خانه، چایخانه، عکاسخانه، بقالی و سایر بخش‌های عرضه محصولات صنایع دستی و سوغاتی‌های خلخال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال گفت: با گذر از بخش‌های سنتی و در تونلی که به نام تونل زمان نامگذاری شده تحولات ۱۰۰ سال اخیر خلخال به اشکال مختلف اعم از تصویری، صوتی و مکتوب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته تا با عبور از این تونل به بخش مدرن و جدید این مجتمع برسند.

موذنی افزود: در بخش مدرن رستوران، کافی‌شاپ، تالار و سازه‌های مدرن آبدرمانی، شهربازی سرپوشیده و سایر مجموعه‌های خدماتی – رفاهی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در همه این بخش‌ها حاضرین از فضای به وجود آمده در مجتمع بام خلخال با زیبائی خاص مناظر و دیدنی‌های منطقه استفاده کنند.

وی بیان کرد: با تدارک یک سن مناسب برنامه موسیقی محلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و ما شب‌های پائیزی دل‌انگیزی را با همراهی شهروندان در بالاترین نقطه خلخال سپری می‌کنیم و امیدواریم این نشاط و سرزندگی با استقبال بیشتر شهروندان و گردشگران روبرو شود.

مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال گفت: با توجه به اینکه در خلخال فضایی برای تفریح و نشاط مردم وجود ندارد ما با تدارک یک مجموعه شهربازی سرپوشیده سعی کردیم تا در پائیز و زمستان فضای مناسب برای حضور همشهریان در این مجموعه و انجام تفریحات سالم مهیا شود.

موذنی به احداث جاده ماسوله – ماجولان – اسالم اشاره کرد و افزود: از طریق این محور می‌توانیم گردشگران ورودی به ماسوله را به سمت خلخال سرازیر کرده و از ظرفیت آنها در تحول اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

به دنبال جذب گردشگران خارجی با تورهای بین‌المللی هستیم

این سرمایه‌گذار فعال بخش خصوصی خلخال را مستعد حضور سرمایه‌گذاران و علاقمندان به طرح‌های گردشگری اعلام و اظهار کرد: امروز بیشترین رشد را در ساخت و ساز کشور در خلخال شاهد هستیم که اغلب از سایر مناطق کشور در این شهر حاضر شده و قصد سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های متعدد را دارند.

موذنی از بام خلخال به عنوان پروژه پیشران در حوزه گردشگری و تحولات این منطقه نام برد و خاطرنشان کرد: با تبلیغ مناسب می‌توانیم از محور اردبیل – سرچم نیز برای حضور گردشگران در خلخال بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی در بیان انتظار خود از مسئولان برای تهیه و تدارک زیرساخت‌های مناسب گفت: اگر مسئولان به شرح وظایف خود به درستی عمل کنند، سرمایه‌گذار با رغبت و انگیزه در منطقه حاضر خواهد شد و با علاقمندی کارها را به پیش خواهد برد.

مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال بیان کرد: در رایزنی با یک آژانس سیاحتی – گردشگری به دنبال جذب گردشگران خارجی با برگزاری تورهای بین‌المللی هستیم و به هیچ وجه درصدد استقرار جارچیان برای جذب گردشگر و مسافر به سمت مجتمع بام خلخال نیستیم.

موذنی با قدردانی از استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و مدیریت میراث فرهنگی در توجه ویژه به این پروژه و حمایت از سرمایه‌گذار برای ادامه فعالیت با انگیزه مضاعف تصریح کرد: برآورد ما برای احداث این پروژه ۴۲ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با تورم موجود این رقم شاید به دو برابر نیز افزایش یابد.

وی افزود: مجتمع بام خلخال با تکمیل در فازهای مختلف و تامین زیرساخت‌ها از سوی مسئولان امر به ویژه گازرسانی، فاضلاب، ارتباطات و سایر نیازمندی‌ها فرصت اشتغال برای ۹۰ تا ۱۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

موذنی ادامه داد: مجتمع بام خلخال اولین پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که بعد از حضور ما سایر سرمایه‌گذاران در خلخال حاضر شدند تا به نفع توسعه اقتصادی این منطقه تلاش و همت واقعی انجام دهند.

وی اظهار کرد: به دنبال سفر استاندار اردبیل به این مجتمع ۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ها به ویژه برق‌رسانی و راه دسترسی به این مجموعه هزینه شد ولی با توجه به نیمه تمام ماندن کار امیدواریم اعتبار دیگری به این حوزه اختصاص دهند تا کارهای زیرساختی برای این مجموعه بهتر و کامل‌تر مهیا شود.

فرماندار خلخال نیز با تحسین عملکرد سرمایه‌گذار پروژه بام خلخال خاطرنشان کرد: به دنبال حضور این سرمایه‌گذار پرتلاش و پیگیر بیش از ۷ تا ۸ سرمایه‌گذار جدید در خلخال حضور پیدا کرده و سعی‌شان بر افزایش توان اقتصادی و اشتغال در منطقه است.

فریدون بابایی افزود: ما همچنان در سال جهش تولید از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم و امیدواریم با تامین زیرساخت‌ها در بخش گردشگری پروژه‌هایی نظیر بام خلخال در سالجاری افتتاح شده و فازهای تکمیلی آن در سال‌های آینده مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

روستای وفس _ماسوله استان مرکزی

اسفیدان _ماسوله ی خراسان

روستای ژیوار ؛ماسوله کردستان 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *