سالن کوه جاذبه ای برای سنگ نوردان

سالن کوه جاذبه ای برای سنگ نوردان

سالن نام کوهی به ارتفاع ۲۶۵۰ متر در شهرستان دزفول و در شمال استان خوزستان در مرز این استان با استان لرستان و نیزاز نظر تقسیمات کشوری در بخش سردشت دزفول واقع شده که در منطقه کوهستانی زاگرس بختیاری قرار دارد. جهت کوه به صورت شمال غربی – جنوب شرقی و امتداد آن ۳۸ کیلومتر است.

سالن کوه در همسایگی کوه هفت تنان با ارتفاع ۲۰۰۰ متر، قرار دارد، دیواره‌های عظیم هفت‌تنان و سالن کوه مناسب‌ترین محل برای دیواره نوردی و سنگ نوردی حرفه‌ای است. این کوه یکی از کوه‌های مرتفع و برفگیر استان خوزستان است که علاقه‌مندان زیادی برای ورزش کوهنوردی حرفه‌ای به این کوه مراجعه می‌کنند. در تابستان دارای آب و هواي مناسب جهت ييلاق عشاير درون کوچ احمد فداله و سيد ولي الدين است و داراي هفت چشمه  می باشد که در دامنه اين کوه واقع اند و آب نسبتاً فراواني دارند. آبشار شوي که يکي از آبشارهاي زيبا و ديدني دنياست در جنوب غربي سالن کوه قرار دارد. همچنین در قسمت های مختلف این کوه، دیدنی های طبیعی شگفت انگیز نظیر آبشارها، غارها و چشمه سارهای زیبایی قرار دارد.

مسیرهای صعود به سالن کوه دزفول:

۱ – مسیر روستای خرمیزان از ضلع شمالی

۲- مسیر روستای چلون از شلع شمالی

۳- مسیر روستای المون از ضلع شمال غربی

۴- مسیر روستای تپی از ضلع جنوبی

۵ – مسیر جازسون پاره از ضلع جنوب شرقی

۶ – مسیر روستای لطف آباد و تودو از ضلع جنوب شرقی

جاذبه‌های طبیعی

آبشار شوی که یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی دنیاست در جنوب غربی سالن کوه قرار دارد. همچنین این کوه دارای هفت چشمه به نام هفت چشمون است که در دامنه قله‌های این کوه واقع اند و آب نسبتاً فراوانی دارند.

اطلاعات جاذبه گردشگری

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است

مدت زمان بازدید از این جاذبه: کمتر از یک ساعت

 

مرتبط:

آبشار‌شوي دزفول

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *