کرمان

ساماندهی بیش از ۳۰۰۰ شی تاریخی در کرمان

معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ساماندهی بیش از ۳۰۰۰ شی تاریخی در این استان خبر داد.

“مجتبی شفیعی” امروز هفتم فروردین ماه اظهار کرد: با توجه به وجود محوطه‌های باستانی و بناهای تاریخی متعدد در استان کرمان، تعداد قابل‌ توجهی اشیای تاریخی از طریق فرهنگ‌سازی، کشفیات و همچنین کاوش‌های متعدد به دست می‌آید.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی علاوه بر حفظ و نگهداری از محوطه‌های باستانی و بناهای تاریخی مسئولیت ساماندهی، مرمت و حفاظت از اشیا تاریخی را نیز برعهده دارد که تاکنون بیش از ۱۲ هزار شی تاریخی توسط کارشناسان مربوطه ساماندهی شده است.
شفیعی با اشاره به اینکه این اشیاء متعلق به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است، بیان کرد: پروژه ساماندهی اشیای تاریخی می‌تواند مرجعی برای پژوهش و همچنین قابل دسترس برای دانشجویان رشته‌های باستان‌شناسی، تاریخ و … باشد.
وی با بیان اینکه ساماندهی اشیاء به دو بخش کالبدی و اطلاعاتی تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی اطلاعاتی اشیاء  شامل نام اثر، دوره، کارکرد و کاربری، محل کشف، ابعاد، اندازه و تهیه عکس از زوایای مختلف است که از سوی کارشناسان حوزه مربوطه به منظور قرارگیری در نرم‌افزار جام (بانک اطلاعات اموال فرهنگی) انجام می‌گیرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آیین نوروز _میراث ماندگار بهار در کرمان

گنبد مشتاقیه یا سه گنبدان نمادی از شهر کرمان

آبشار کشیت کرمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *