قله برم فیروز

سفرنامه صعود به قله برم فیروز

جمعه  ۱۳۶۹/۰۴/۰۱

صبح ساعت ۰۵:۰۰ بچه ها طبق روال قبل در چهارراه پارامونت جمع شدند؛ البته قرار بود به خاطر مشترک بودن برنامه با کلیه کسانی که در برنامه دماوند می خواستند شرکت داشته باشند در  فلکه قصردشت جمع شویم، ولی ما سنت شکنی نکردیم و بعد از جمع شدن بچه های گروه آرش به فلکه رفتیم و به بقیه اعضای گروه های دیگر ملحق شدیم.

پس از قرار گرفتن بچه ها در ماشین به سمت اردکان حرکت کردیم و پس از گذشتن از اردکان به سمت جاده کمهر ادامه مسیر دادیم.  مسیر که ما همیشه صعود می کردیم ( کلبه زنبوری ) حدود ۲ کیلومتر پایین تر از جایی بود که بچه ها پیاده شدند و مسیر صعود را از درون دره ای انتخاب کرده بودند که تنگ سیاه نام داشت. این دره مانند دره کلبه زنبوری از سمت راست جاده و با شیب ملایم به سمت قله ادامه داشت.  البته حسن این تنگ، بودن یک چشمه که در ارتفاع حدود ۲۶۰۰ متری تنگ است و برای صعود به قله برم فیروز این مسیر بهتر است؛ چون قله درست روبروی این تنگ  واقع شده.

ساعت ۰۸:۳۰ بود که وارد تنگ شدیم و ساعت ۱۰:۳۰ به چشمه رسیدیم و ساعت ۱۱:۳۰ به دشت زیر قله رسیدیم و مسیر دریاچه و قله از اینجا جدا می شود. بعد از گذراندن شیب قله و رفتن به سمت چپ در ساعت  ۱۳:۰۰ روز قله برم فیروز با ارتفاع ۳۶۵۰ متر بودیم. پس از اندکی استراحت به سمت دریاچه سرازیر شدیم. ساعت ۱۴:۰۰ به دریاچه رسیدیم و پس از صرف نهار  سرپرست کمیته فنی هیئت پیرامون صعود به قله دماوند مسائلی را بیان کرد.

ساعت ۱۵:۰۰ بود که به سمت پایین حرکت کردیم که البته اینبار از طرف تنگ دره زنبوری به سمت جاده حرکت کردیم. ساعت ۱۷:۳۰ به جاده رسیده و پس از آماده شده به سمت شیراز حرکت کردیم .

این برنامه به خاطر آمادگی صعود به قله دماوند برگزار شد و  گروه های استقلال، دخانیات، هیئت کوهنوردی و آرش در آن حضور داشتند.

اعضای شرکت کننده گروه آرش در این  برنامه ۸  نفر بودند.