غذاهای چینی در شانگهای

سفری به سفرهٔ هزار رنگ غذاهای چینی در شانگهای

جشنوارهٔ خوراک (یا فستیوال قرمه) شانگهای فرصتی استثنایی است برای آشنا شدن با انواع غذاهای این ابرشهر چین.

اولین ایستگاه ما بازار تیان‌ژافان است؛ هزارتویی از دکه‌ها و مغازه‌های اغذیه‌فروشی چینی که غذاها و سس‌های متنوعی در آن یافت می‌شود. هزاران بازدیدکننده هر روز از این کوچه‌ و دالان‌های باریک رد می‌شوند.

هتل سنتی چینی که دانگو نام دارد غذای دریایی خاص شانگهای را سرو می‌کند. هُنگ شینگ یو، سرآشپز رستوران این هتل می‌گوید: «میگوی سوخاری با گوشت خرچنگ غذای اصیل شانگهای است. گوشت خرچنگ طعم ملایمی دارد و میگو هم تازه و آبدار است. ترکیب این دو نمادِ آشپزی شانگهای است. البته کیک برنج و دیم سام هم داریم.»

دیم‌سام، نوعی کوفتهٔ خمیری کوچک است که درونش را با گوشت یا سبزیجات پر می‌کنند و بعد پخته می‌شود. اردک سرخ شدهٔ چینی که بسیار معروف است، در شانگهای با آتش ذغال تهیه می‌شود که و طعم بسیار خاصی دارد. در کنار غذای سنتی چینی، می‌‌توان در شانگهای غذاهای ترکیبی را هم دید که با الهام‌گیری از آشپزی غربی تهیه می‌شود.

شانگهای در شب بسیار رنگارنگ است. کشتی‌های تفریحی روی رودخانه هوانگپو، که از وسط شهر می‌گذرد، در حرکت اند. باغِ سنتیِ یو هم در شب با رنگهای مختلف می‌درخشد و می‌توان در دلش در فرهنگ و سنت چینی غرق شد و البته دلی هم از عزا در آورد.

منبع:یورو نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *