کرونا ۲ میلیارد دلار به گردشگری کره جنوبی خسارت زده است

کرونا و خسارت به گردشگری کره جنوبی

موسسه سیاست اقتصادی کره جنوبی در تارنمای خود گزارش داد: زیان صنعت گردشگری این کشور براثر شیوع کرونا در سال جاری میلادی (۲۰۲۰ )به ۲ میلیارد دلار می رسد.

این موسسه روز چهارشنبه در  این گزارش آورده است: در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۶ میلیون نفر از چین به کره جنوبی سفر کردند که به دلیل شیوع کرونا شمار آنها روز به روز کاهش می یابد.

این مرکز می افزاید که اگر این روند ادامه داشته باشد نزدیک به ۱۵ درصد از شمار این گردشگران چینی کمتر خواهد شد و زیان حاصله نزدیک به ۲ میلیارد دلار براورد می شود. اگر این براورد دقیق باشد نزدیک به یک میلیون نفر از شمار مسافران چینی به کره جنوبی کمتر خواهد شد و این می تواند صنعت گردشگری این کشور را با خسارات جدی مواجه کند.

طبق آمار قریب به ۳۹ درصد از کل گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۹ میلادی به کره جنوبی سفر کردند، چینی بودند. کره جنوبی به دنبال شیوع این بیماری ورود همه مسافران چینی از استان خوبی چین کانون شیوع بیماری را ممنوع کرد.

همزمان مرکز تحقیقات کره جنوبی موسوم به کری در گزارشی جداگانه آورده است : سفر گردشگران کشورهای دیگر به کره جنوبی نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش می یابد و این باعث کاهش درامد صنعت گردشگری تا مرز ۴ میلیارد دلار می شود.

براساس گزارش های رسانه ای شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی در سه روز گذشته ثابت مانده است و اکنون ۲۸ نفر در کشور به آن آلوده شده اند.

کره جنوبی روز چهارشنبه برای شهروندان خود برای سفر به چین، سنگاپور، ژاپن، تایلند، تایوان و ویتنام هشدار مسافرتی صادر کرد و از آنها خواست اکیدا از سفر به این کشورها و مناطق خودداری ورزند.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که سرایت ویروس کرونا در این مناطق می تواند بیشتر از دیگر نقاط جهان باشد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

ویروس کرونا و گردشگری تایلند

آنچه مسافران در مورد ویروس کرونا باید بدانند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *