پارک-ملی

سفری به زیباترین پارک‌های ملی آمریکا

قدیمی‌ترین پارک

پارک ملی یلوستون (Yellowstone) قدیمی‌ترین و به باور برخی‌ها زیبا‌ترین پارک ملی آمریکا محسوب می‌شود. این منطقه حفاظت‌شده که تاریخ ثبت آن به عنوان پارک ملی به سال ۱۸۷۲ میلادی برمی‌گردد، در ایالت وایومینگ و بخش‌هایی از آن نیز در ایالت‌های ایداهو و مونتانا قرار دارد.

جدید‌ترین پارک

جدیدترین پارک ملی ثبت شده در ایالات متحده پارک ملی پینکلز (Pinnacles) واقع در ایالت کالیفرنیا است که در سال ۲۰۱۳ میلادی به ثبت رسیده. این پارک ۱۰۸ کیلومتر مربع وسعت دارد.

بزرگ‌ترین پارک

پارک ملی رنگل − سن الیاس (Wrangell-St. Elias) با وسعتی بالغ بر ۵۳ هزار کیلومتر مربع پهناورترین پارک طبیعی و ملی ایالات متحده محسوب می‌شود. این پارک بزرگ در ایالت آلاسکا قرار دارد.

مرتفع‌ترین پارک

پارک دنالی (Denali) واقع در ایالت آلاسکا از لحاظ وسعت در رتبه سوم جای دارد، اما مرتفع‌ترین قله ایالات متحده را در دل خود جای داده است: قله مک کینلی که ارتفاع آن بر ۶۱۹۳ متر بالغ می‌شود.

“تیزترین” پارک

پارک ملی بریس کنیون (Bryce Canyon) واقع در ایالت یوتا ۱۴۵ کیلومتر مربع وسعت دارد. یکی از جذابیت‌های این پارک صخره‌های نوک‌تیز است که چشم بیننده را خیره می‌کند.

خشک‌ترین پارک

“دره‌ مرگ” (Death Valley) که در سال ۱۹۹۴ رسما به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده، در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا قرار دارد. این پارک گرم‌ترین و خشک‌ترین منطقه حفاظت‌شده در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

مرطوب‌ترین پارک

پارک ملی اورگلیدز (Everglades) که در سال ۱۹۴۷ تأسیس شده و جزو میراث فرهنگی سازمان یونسکو است، مرطوب‌ترین پارک ملی در ایالات متحده به شمار می‌رود. این پارک در ایالت فلوریدا قرار دارد.

“جذاب‌ترین” پارک

شاید بتوان پارک گرند کنیون (Grand Canyon) را جذاب‌ترین پارک ملی در ایالات متحده آمریکا دانست، دست کم از لحاظ جذب گردشگران. این پارک ملی در ایالت آریزونا واقع است و طبیعتی خیره‌کننده دارد.

ملتهب‌ترین پارک

پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی (Hawaii Volcanoes) در ایالت هاوایی قرار دارد. این پارک که در سال ۱۹۱۶ تأسیس شده، در سال ۱۹۸۷ میلادی نیز از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید.

سبزترین پارک

پارک ملی ردوود (Redwood)، واقع در ایالات کالیفرنیا به خاطر درختان عظیمش شهرت دارد. وسعت این پارک سرسبز بر ۵۳۴ کیلومتر مربع بالغ می‌شود.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *