شهرستان طالقان

سفری خاطره انگیز به طالقان

شهرستان طالقان، یکی از شهرستان‌های استان البرز است که به دلیل دارا بودن ارتفاعات سرسبز و جاذبه‌های طبیعی ،گونه‌های متنوع گیاهی و حیات‌وحش و همچنین آثار تاریخی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود که موجب گردیده گردشگران بسیاری  از این منطقه بکر دیدن نمایند.

این شهر کوهستانی از بخش  شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان تهران است که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد و از غرب کندوان، تا ۴۰ کیلومتری شرق قزوین وسعت دارد. این منطقه زیبا بین کوه های البرز واقع شده که از شرق به کرج ، از شمال به رامسر و تنکابن و الموت و از جنوب به هشتگرد و از غرب به قزوین منتهی می‌شود.

طالقان از روستاهای مختلفی تشکیل شده که هریک ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را داراست.

 جاذبه‌های دیدنی طالقان

از جمله دیدنی های این ناحیه ییلاقی می‌توان به سد طالقان اشاره کرد. این سد زیبا روی رودخانه شاهرود احداث شده است و به دلیل فراهم آوردن شرایط اقلیمی مناسب از زیباترین نقاط سفر گردشگران است. دریاچه‌ای که پشت این سد واقع شده، منظره طبیعی خاصی را ایجاد کرده به گونه‌ای‌که از یک طرف توسط کوه‌های بلند و از سمت دیگر به وسیله‌ی مراتع سرسبز احاطه گردیده و می‌تواند به عنوان یک مکان مناسب برای افراد علاقمند به ماهیگیری مورد توجه قرار بگیرد.

روستاهای زیادی در طالقان وجود دارد که هریک ویژگی‌های خاص ومنحصر به فرد خود دارا هستند و مسافران می‌توانند با دیدن و گشت وگذار از آن‌ها لذت ببرند.

دو روستایی که حتما در سفر خود به این منطقه توصیه می‌شود ازآن‌ها دیدن نمایید و از طبیعت فوق‌العاده‌ ی آن بهره‌مند شوید عبارتند از : روستای اورازان و میر.

اورازان

این روستا از پرآب‌ترین روستاهای طالقان است .قدمت آن به چهارهزار سال پیش برمی‌گردد و فاصله آن تا طالقان حدود ۱۵ کیلومتر است. آبشار اورازان، باغ‌های گردو، لاله‌های زیبا و چشمه‌های دائمی، از دیگر زیبایی‌های آن می‌باشد.

سفری خاطره انگیز به طالقان

  میر

روستای میر به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و زیبا و گونه حیوانی به ثبت رسیده ،دارای اهمیت زیادی بوده و در فاصله‌ی چهل کیلومتری از طالقان قرار گرفته است.

همچنین طالقان دارای آبشارهای فصلی و دائمی فراوان بوده و بارندگی زیاد در منطقه منجر به پیدایش آن‌ها شده است مانند:  آبشار شله‌بن، کرکبود،نرنووجود،آسکان، سفید آب و… که نزد گردشگران از اهمیت و محبویت زیادی برخوردار است.

مردم طالقان به زبان فارسی اما با لهجه تاتی صحبت می‌کنند و دارای اعتقادات مذهبی قوی بوده و سعی کرده‌اند آداب و رسوم گذشته خود را حفظ نمایند.

منبع:توریسم پرس

سفری خاطره انگیز به طالقان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *