سفر-روسیه-کرملین

سفر به سرزمين تزارها

هر چند ديگر اتحاد جماهير شوروي بر روي نقشه جهان جايي ندارد، اما روسيه همچنان يکي از مقصد‌هاي گردشگري دنياست، به‌ويژه در فصل گرم که رفتن به روسيه و حس خنکاي آب و هواي آن حسابي مي‌چسبد. البته روسيه کشوري است که مي‌توان در يک فصل دو آب و هواي متفاوت سرد و گرم را در شمال و جنوب آن تجربه کرد و اين خود يکي از جدابيت‌هاي سفر به اين کشور است.

روسيه افزون بر آب و هوا کشور موزه‌ها و بناهاي تاريخي باشکوهي است که ديدن آنها لذت‌بخش است. در اين نوشتار چند جادبه گردشگري روسيه معرفي خواهد شد.

 يکاترينبورگ؛ محل اعدام آخرين تزار

هر چند از يکاترينبورگ که يک شهر صنعتي در کوه‌هاي اورال است، به‌عنوان مکاني که تزار نيکلاس، آخرين تزار روسيه و خانواده‌اش در سال ۱۹۱۸ در زمان انقلاب روسيه درآن اعدام شدند، ياد مي‌شود ولي اين شهر امروز شهري فرهنگي پر از سالن‌هاي تئاتر، کتابخانه‌ها، شرکت‌هاي رقص و همچنين مرکز گروه‌هاي موسيقي راک روسيه است. يکاترينبورگ چهارمين شهر بزرگ روسيه است که ۳۰ موزه مهم و بزرگ را در خود جاي داده است.

 سوچي؛ شهر ورزش‌هاي زمستاني

شهر سوچي ميزبان ورزش‌هاي زمستاني است، از اسکي گرفته تا مسابقات فرمول يک که در سال ۲۰۱۸ هم ميزبان جام جهاني خواهد بود. آب و هواي سرد زمستاني و نيمه گرمسيري سوچي آن را به‌عنوان مقصر مهم گردشگري شناسانده است. برف زمستاني آن مقصد گردشگراني است که به ورزش اسکس علاقه‌مندند و از آن لذت مي‌برند. اقامتگاه ساحلي بسيار زيبا که مي‌توان روزهاي آرامبخش و شب‌هاي رويايي را در آن سپري کرد. مزاره چاي سوچي هم بسيار ديدني است.

 وليکي نووگورود؛ شهرعسل‌هاي طبيعي

اگر به خوردن عسل ناب و طبيعي علاقه داريد، حتما در سفر به روسيه به شهر وليکي نووگورود سر بزنيد. علاوه‌بر اين طبيعت زيباي آن هم جذابيت‌هاي خاص خود را دارد. اين شهر در قرن دهم بنا شده و يکي از قديمي‌ترين شهرها در شمال دور روسيه است، ديدني‌هاي آن شامل کليساي جامع سنت سوفيا و برج ناقوس، چشمه‌ بازرگانان و موزه‌هايي همچون موزه‌ آهن، سفال و تاريخ است. شهر وليکي نووگورود در درياچه ايلمن واقع شده و بهترين مکان براي خوردن سوپ روسي و خريد عسل طبيعي است.

 ولادي ‌وستوک؛ بندري در اقيانوس آرام

شهر ولادي‌وستوک؛ بندري در اقيانوس آرام است که مراکز فرهنگي زيادي در آن واقع شده است. همچنين کوه‌هايي که شهر را در‌بر گرفته‌اند، از آن شهري دلفريب و زيبا ساخته‌اند. ولادي وستوک شهر موزه‌ها و کنسرت‌ها و تئاترهاست و داري پارک‌هاي طبيعي بسيار زيباست. اگر گذرتان به روسيه افتاد، حتما سري به اين بندر زيبا بزنيد.

نيژني نووگورود؛ لذت غرق شدن در مجسمه‌ها

نيژني نووگورود محل تلاقي رودخانه‌هاي ولگا و اوکا قرار گرفته است و همين امر آن را ديدني و زيبا و دوست‌داشتني مي‌کند. ساخت اين شهر به‌عنوان يک قلعه در قرن سيزدهم آغاز شد و پس از تولد ماکسيم گورکي در آن، به گورکي شهرت يافت. نيژني نووگورود يک جاي خوب براي غرق شدن در هنر و معماري روسي، با بيش از ۶۰۰ اثر تاريخي موزه‌ها و و مجسمه‌هاست و حداقل ۲۰۰ موزه در آن قرار دارد.

 ايرکوتسک؛ شهر خانه‌هاي چوبي

اگر به اين شهر زيبا سفر کنيد حتما از ديدن خانه‌هاي چوبي و تزيين شده آن شگفت‌زده خواهيد شد. خانه‌هاي چوبي در در کنار آپارتمان‌هاي استاندارد بلوک شوروي، به علاوه بلوارهاي عريض با ترافيک بسيار کم براي يک شهرستان ۵۰۰۰۰۰ نفري، توريست‌ها و گردشگران را متعجب مي‌کند. ايرکوتسک محل بسياري از درگيري‌هاي خونين ميان جناح‌هاي روسيه در انقلابات مختلف بود. همچنين به‌عنوان يک محل تبعيد براي روشنفکران، هنرمندان مورد استفاده قرار مي‌گرفت. کليساهاي متعددي، از جمله کليساي معراج، زمين‌شناسي و تاريخ موزه ايرکوتسک در اين شهر قرار دارد.

 کازان؛ تجلي دو فرهنگ

اين شهر محلي است که فرهنگ اروپايي و آسيايي به‌خوبي در کنار هم ديده مي‌شود. کازان پايتخت تاتارستان بوده و شهري دوست‌داشتني است که در آن برج کليسا و مناره‌ها خط افق را پر مي‌کنند. اين شهر همچنين به‌عنوان سومين پايتخت روسيه، پس از مسکو و سن‌‌پترزبورگ شناخته شده است و ساکنان آن از بالاترين استانداردهاي زندگي در روسيه لذت و بهره مي‌برند. باقي‌مانده‌ کاخ کرملين قازان که توسط ايوان مخوف نابود شد، مسجد کول شريف و خيابان بومن از جذابيت‌هاي گردشگري اين شهر است.

 حلقه طلايي؛ کلبه‌هاي عجيب

تصور کنيد باغ‌هاي پر از درختان گيلاس، کلبه‌هاي عجيب و غريب؛ کليساهاي سفيد رنگ، همه اينها حلقه طلايي روسيه را تشکيل مي‌دهند که شامل چند شهر قديمي است.

اين ناحيه به‌عنوان قديمي‌ترين ناحيه روسيه امروزه توانسته است توريست‌هاي بسياري را به خود جلب کند. روش سنتي براي بازديد از شهرها و شهرستان‌هاي کوچک باعث ايجاد يک حلقه‌ در جهت عقربه‌هاي ساعت شده که از مسکو آغاز شده و به آن نيز ختم مي‌شود. ولاديمير، سوزدال، کوستروما، ياروسلاول و روستوف از جمله شهرهاي اين حلقه‌ زيباست.

 سن‌پترزبورگ؛ همان لنينگراد

قبلا به آن لنينگراد مي‌گفتند، ولي اين شهر از بدو تولدش سن‌پترزبورگ ناميده شده است. دومين شهر بزرگ روسيه که در سال ۱۷۰۳ توسط تزار پترکبير بنا نهاده شد، سن‌پترزبورگ پس از آن پايتخت امپراتوري روسيه بود و نام آن در سال ۱۹۲۴ به لنينگراد تغيير کرد. به خاطر موقعيت آن در رودخانه‌ي نوا که به خليج فنلاند ريخته و سپس وارد درياي بالتيک مي‌شود، اين شهر موقعيتي عالي براي کشتي‌هاي کروز بوده و محبوب‌ترين مکان در روسيه است. اگر به اين شهر سفر کرديد، حتما در رستوران‌هاي خيابان نوسکي آن يک وعده ناهار ميل کنيد.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *