تور-لحظه-آخری

سفر در ثانيه‌هاي آخر

بعضي از شرکت‌ها و گروه‌هاي مسافرتي با اجاره و خريد تعدادي يا همه صندلي‌هاي هواپيما گروهي را با عنوان تور مسافرتي به نقاط مختلف جمع مي‌کنند و براي آنکه پرواز هواپيما با صندلي خالي صورت نگيرد، چه به‌عنوان راهکار اصلي و چه به‌عنوان راهکار فرعي و جبران بخشي از هزينه‌ها، اين تعداد صندلي را با قيمتي کمتر در آخرين لحظات سفر در معرض فروش به صورت اينترنتي مي‌گذارند. در اين ميان و به همين دليل، مدتي است که نوعي خريد بليت هواپيما براي سفر، در ميان مردم رواج پيدا کرده که به بليت لحظه آخري يا تور لحظه آخري مشهور است. اين نوع خريد از جنبه‌اي بسيار مناسب است، زيرا مي‌توان با هزينه‌اي کمتر از قيمت اصلي و هميشگي به مقصد رسيد اما از سويي ممکن است باعث از دست رفتن همان هزينه‌اي شود که بابت خريد بليت ارزان صرف کرده‌ايد، زيرا هم امکان دير رسيدن شما وجود دارد و هم امکان لغو سفر از سوي شرکت يادشده!

در اينجا چند توصيه براي کساني آورده شده که تمايل زيادي به خريد چنين بليت‌هايي دارند:

۱- در اينترنت شرکت‌هاي زيادي را مي‌توان يافت که از همين طريق بليت‌هاي هواپيما را به فروش مي‌رسانند. سعي کنيد از شرکت يا سايتی بليت خود را خريداري کنيد که مطمئن‌تر است.

۲- هنگام خريد بليت به صورت اينترنتي حتما شماره پرواز، تاريخ و ساعت، نام شرکت هواپيمايي، نوع هواپيما، شماره تلفن و نشاني پستي شرکت فروشنده بليت و… را قبل از گرفتن پرينت بليت يادداشت کنيد تا در صورت بروز اشکال در مراحل خريد اين اطلاعات در دسترستان باشد.

۳- براي خريد و پرداخت مبلغ به علامت ايمن بودن صفحه اينترنتي که معمولا با قفلي سبزرنگ در ابتداي نوار آدرس مرورگر نشان داده مي‌شود دقت کنيد.

۴- بسيار اتفاق افتاده که برخي خريداران بليت به اين طريق پس از مراجعه به فرودگاه و نشان دادن پرينت بليت پيش‌خريد خود از لغو شدن پرواز مطلع شده‌اند و از آنجا که معمولا در اين مواقع کسي مسئوليت چنين رخدادي را قبول نمي‌کند، خريدار مانده است که چه کند. معمولا اين اتفاق به دليل عدم موفقيت در فروش تعداد زيادي از صندلي‌هاي خالي و در نتيجه جلوگيري از ضرر به‌طور يکجانبه از سوي اجاره‌کننده لغو مي‌شود. سيل ناگهاني تماس خريداران بليت که به دنبال راهي براي جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه خود هستند يا بي‌مسئوليتي برخي شرکت‌هاي اين‌چنيني امکان تماس سريع و رسيدن به پاسخ مناسب را نيز فراهم نمي‌کند، بنابراين مطمئن شويد که از شرکت‌هاي معتبر چنين بليت‌هايي را تهيه مي‌کنيد.

۵- خيلي زودتر از مواقع ديگر خود را به فرودگاه برسانيد. به دليل اينکه چنين راهکاري براي فروش بليت به‌منظور جلوگيري از ضرر و بازگشت بخشي از هزينه‌هاي فروشنده است، گاهي پيش‌مي‌آيد که برخي به محض رسيدن زمان قانوني اقدام به فروش مجدد همان صندلي در پرواز کنند. اگرچه اين بليت‌ها لحظه‌آخري نام دارند اما سعي کنيد خيلي زودتر خودتان را به فرودگاه برسانيد و خيلي زودتر براي گرفتن شماره صندلي به باجه يا گيت کنترل برويد تا با جواب «دير رسيديد به ديگران فروخته شد!» مواجه نشويد.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *