سفر به نوشهر _شهری زیبا در همسایگی خزر

وقتی از زندگی شهرنشینی و روزمرگی‌هایش خسته می‌شویم به اولین چیزی که فکر می‌کنیم سفر به یک جای خوش آب‌وهوا و آرامش‌بخش است مانند نوشهر

حال اگر مقصد سفر علاوه برداشتن آرامشی خیال‌انگیز دارای طبیعت سحرآور و بهشتی باشد، تجربه‌ای است وصف‌ناشدنی. در کشور ایران معمولاً با آمدن نام طبیعت فکر مردم به سمت شمال کشور پر می‌کشد، تصویر طبیعت رویایی و زیبای این بخش به خاطر می‌آید و ذهن خاطره ساز به دنبال جایی می‌گردد در کنار خطه سرسبز خزر. شهر ساحلی نوشهر یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که در غرب مازندران قرار دارد. اگر قصد دارید سفر به نوشهر را تجربه کنید و از طبیعت رویایی و زیبایش لذت ببرید، بهتر است کمی بیشتر با این شهر خزری و شرایط ماندن در آن‌ که شامل اجاره ویلا در نوشهر، آشنا شوید.

اولین چیزهایی که باید درباره شهر ساحلی نوشهر بدانیم

قبل از شروع برنامه‌ریزی سفرتان به نوشهر باید بدانید با منطقه‌ای روبه‌رو هستید که علاوه برداشتن فضای شهری در کنار ساحل، روستاهای فراوانی هم در دل منطقه کوهستانی خود دارد که قادر هستند تا آرامش را در طبیعت رویایی و زیبای این بهشت زمینی به تصویر بکشند. شهرستان نوشهر با جمعیتی در حدود ۵۰ هزار نفر، شهری است نه‌چندان شلوغ که مردمانش به زبان مازنی سخن می‌گویند. سومین شهر پرجمعیت غرب مازندران دارای دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی است که بخش کوهستانی آن را با نام کجور می‌شناسیم. در ادامه، به تعدادی از جذابیت‌های بی‌شمار گردشگری شهر بندری و کهن نوشهر اشاره خواهیم کرد تا بیشتر برای سفر به نوشهر ترغیب شوید.

نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر

پارک جنگلی سیسنگان، امواجی که روی درختان می‌نشینند

سیسنگان و پارک جنگلی زیبایش، جایی است که نقاش طبیعت، دریا را چسبیده به درختان و شمشادهای منحصربه‌فرد شهر غربی مازندران کشیده و تابلویی خلق کرده که آرامش و زیبایی آن مبهوت‌کننده و مسحورکننده است. با سفر به نوشهر علاوه بر اینکه می‌توانید به‌سادگی به این منظره بکر و آرامش‌بخش برسید و یک پیک‌نیک فوق‌العاده را در هوای مملو از اکسیژن آن به خاطر بسپارید، شب را هم با خیال راحت در ویلای خود و با آرامش کامل استراحت کنید.

 

روستای کندلوس، بهشتی در ارتفاعات کجور

دهکده توریستی کندلوس با قدمتی چند هزارساله و خانه‌هایی با سقف‌های چوبی و کوچه‌هایی سنگفرش شده در میان افسانه‌ها و قصه‌های اساطیری، در ارتفاعات کجور مکانی را ساخته که با قدم زدن در میان طبیعت سرسبز و پوشش گیاهی بی‌نظیرش می‌توان آرامش را نفس کشید. در فصول غیر سرد به‌راحتی می‌شود سری به این روستای تاریخی زد و قبل از غروب آفتاب به محل اقامت خود بازگشت. اگر به کندلوس زیبا سفر کردید، بازدید از موزه مردم‌شناسی آن را از قلم نیندازید. اگر با آرامش و زیبایی طبیعت کندلوس ارتباط گرفتید و قصد شب ماندن را داشتید، نگران نباشید، زیرا در این روستای مهمان‌پذیر برای اجاره ویلا هیچ مشکلی نخواهید داشت.

نوشهر

پلاژ حسینی یا سیترا، ساحلی با غروبی رویایی

قدیمی‌ترها شهر ساحلی نوشهر را بانام پلاژ حسینی به یاد می‌آورند؛ خیابانی به نام حسینی که به ساحل منتهی می‌شد و مجموعه‌ای پلاژ در آن وجود داشت؛ در دورانی که اجاره پلاژ رونق بیشتری از اجاره ویلا در نوشهر داشت و شاید اصلا اجاره ویلا هنوز مفهومی پیدا نکرده بود. در حال حاضر، مردم شهر ساحلی نوشهر این منطقه را به نام سیترا می‌شناسند که در حقیقت، مجموعه رفاهی عظیمی است که در این ساحل جای دارد؛ منطقه‌ای پر توریست که دارای رستوران، کافه، محل نصب چادر، شهربازی، سرویس بهداشتی، بخش شنای بانوان و آقایان با غریق نجات و امکان استحمام در کنار یک پیست کارتینگ مشهور هست.

 

دریاچه آویدر، معجونی از خیال و واقعیت

هرچه را که تاکنون از زیبایی‌های آرامش‌بخش یک منظره در کارت پستال یا کتاب‌های عکاسی دیده‌اید را از ذهن خود پاک کنید؛ زیرا معجزه زیبایی در سد خاکی آویدر چیز دیگری است. بعد از ورودی جنگل سیسنگان به یک خروجی می‌رسید که شما را به یکی از رویایی‌ترین مناظر طبیعت خواهد رساند. دریاچه آویدر بر بلندای کوه در کنار جنگلی بی‌انتها، با داشتن انواع امکانات گردشگری همانند قایق، محل نشستن، بوفه، سرویس بهداشتی و زمین بازی، آرامشی را به شما هدیه می‌دهد که ترک آن بسیار مشکل خواهد بود. پس برای اجاره ویلا در نوشهر عجله کنید تا بتوانید از این زیبایی‌های خدادادی لذت برده و عکسی زیبا به آلبوم تصاویرتان بیفزایید.

blank

 

تجربه طعم غذاهای مازندرانی در نوشهر

چشیدن طعم غذاهای جذاب مازندران در نوشهر، خارج از توان و زمان یک مسافرت چند روزه است. در کنار جاذبه‌های توریستی، رستوران و منوی غذا هم دارای اهمیت فراوانی هستند که گاهی حتی می‌توانند در کیفیت سفر تاثیرگذار باشند. شهرهای شمالی ایران با دایره غذایی بی‌نظیر و خوش طعم خود شهرتی عالمگیر دارند. کته کباب‌های لذیذ، باقلا قاتق و میرزا قاسمی‌های منحصربه‌فرد، ماهی شکم پر، خروس محلی و کباب‌ترش و بسیاری از ادویه‌ها و مخلفات محلی دیگر، دل هر گردشگری را به ضعف وا می‌دارد و آب دهان را جاری می‌کند. شهر ساحلی و زیبای نوشهر نیز دارای رستوران‌های فراوانی است که علاوه بر غذاهای بومی، می‌توانید از دیگر غذاهای مرسوم ایرانی هم لذت ببرید. اگر رستوران‌گردی و عطر و بوی غذا برای شما دارای اهمیت بالایی است، قبل از اجاره ویلا در نوشهر، نگاهی به آدرس برخی از رستوران‌های شهر ساحلی نوشهر هم بیندازید.

منبع:تالاب ارواح، دریاچه ممرز نوشهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *