بازگشایی مرزها آلمان و اتریش

بازگشایی مرزها آلمان و اتریش

به دنبال اعلام دولت مادرید برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران کشورهای حوزه شینگن، روزنامه «لا نوول ابزروتوآر» فرانسه از تصمیم برلین و وین برای اقدامی مشابه خبر داد.

این روزنامه فرانسوی نوشت: دولت اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور و آلمان قصد دارند از روز ۱۵ ماه ژوئن/۲۶ خرداد مرز مشترک خود را که از اواسط ماه مارس گذشته بسته شده بود بازگشایی کنند.

«الیزابت کوستینگر» (Elisabeth Köstinger) وزیر امور گردشگری و کشاورزی اتریش، در گفت و گو با رادیو «اوستریش ۱» گفت از روز ۱۵ ژوئن مرز بین آلمان و اتریش باز خواهد شد. این تصمیم که پس از بحث و گفت و گوی بین رهبران دو کشور اتخاذ شده مقدم بر آرامش شرایط گذار از ۱۵ می خواهد بود.

با گذشت ماه‌ها از تعطیلی مطلق صنعت کلیدی گردشگری در اسپانیا و بسته بودن مرزهای این کشور به روی کشورهای ثالث، دولت مادرید روز یکشنبه گذشته از بازگشایی مرزها به روی گردشگران کشورهای حوزه شینگن با رعایت تدابیر جدی ایمنی و بهداشتی خبر داد.

به نوشته نشریه «لاوانگواردیا»، دولت اسپانیا در تلاش است با بررسی دقیق شرایط پس از ماه‌ها تعلیق به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، پروازها از کشورهای مبدا حوزه شینگن را به مقصد اسپانیا به جریان بیندازد؛ جزئیات تدابیر دولت از امنیت بهداشتی کامل هواپیماها تا در نظر گرفتن قرنطینه‌های احتمالی برای مسافران را شامل می‌شود که در روزهای آینده از طریق بولتن رسمی دولت منتشر خواهد شد.

فشار اروپایی‌ها برای بازگشایی مرزهای خود با همسایگان

شبکه تلویزیونی «ب. اف. ام» فرانسه همچنین گزارش کرد: کشورهای اروپایی برای بازگشایی مرزهای خود با همسایگان فشار می‌آورند.

این شبکه تلویزیونی روز چهارشنبه در تارنمای خود نوشت: آیا ما تابستان امسال می توانیم به اروپا برویم؟ کمیسیون اروپا در حال آمادهسازی ارائه توصیه هایی برای استفاده از فرصت تابستان برای بخش گردشگری است که به شدت درگیر بحران کرونا شده است. کمیسون اروپا کشورهای اروپایی را ترغیب به بازگشایی تدریجی مرزهای خود که به دلیل شیوع کرونا بسته شده، می کند.

براساس اسنادی که خبرگزاری فرانسه به رونوشتی از آن دست یافته است، کمیسیون اروپا تاکید دارد که این بازگشایی باید به شکلی مشترک، تا حد ممکن هماهنگ و به دور از تبعیض انجام شود.

رئیس جمهوری فرانسه ۲۶ اسفند۹۸/ششم مارس در حساب توئیتر خود از بسته شدن مرزهای ورودی حوزه شینگن از ظهر روز هفدهم مارس خبر داد و تمامی سفرها میان کشورهای غیراروپایی و اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآمد.

در پی این اقدام، اتحادیه اروپا تصمیم به بستن مرزهای بیرونی شنگن گرفت و آلمان به عنوان نخستین کشور با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستورکار قرار داد.

منبع:ایرنا

مرتبط:گشایش مرزهای اسپانیا به روی گردشگران کشورهای حوزه شینگن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *