شناسایی ذائقه گردشگران هندی برای جذب به ایران

همزمان با اعزام رایزن بازرگانی ایران به هند، دستور کاری برای شناسایی ذائقه گردشگران هندی و چگونگی جذب آن‌ها به ایران تعریف شد.

به گزارش ایسنا، معاونت گردشگری اعلام کرد: به دنبال تفاهم‌نامه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان توسعه و تجارت، نشست توجیهی و آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با حضور حسین بامیری ـ رایزن بازرگانی جدید ایران در هند ـ و به مدیریت لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ برگزار شد و موضوع “فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای شناخت ذائقه و روحیات گردشگران ورودی از هند” به عنوان مهم‌ترین هدف الزامی در دستور کار قرار گرفت.

در نظر گرفتن نوع ذائقه خوراکی هندی‌ها مبتنی بر گیاهان، لحاظ کردن اصول ارزشی آن‌ها، در نظر گرفتن فضای مجازی مورد علاقه فعالیت‌شان و نیز تمایل آن‌ها به نوع مکان و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، بخشی از مباحث مورد توافق برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این گردشگران بود.

در این نشست ارائه و معرفی محصولات متنوع صنعت گردشگری ایران با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و نیز بهره‌مندی از امکانات اطلاع‌رسانی موجود و در اختیار رایزنان بازرگانی، به عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست مطرح شد.

برگزاری فستیوال‌های متعدد همچون موسیقی، غذا، اقوام، فرهنگی، شب‌های ایرانی و نیزاستفاده از جشن سده از جمله پیشنهادهای مطرح در راستای جذب گردشگران هندی بر مبنای علاقه‌مندی آن‌ها به رویدادهای متنوع به شمار می‌آید.

علاوه‌بر این، بر مبنای این‌که هندی‌ها از ایران شناخت کافی ندارند و باید این آگاهی از طریق تورهای آشناسازی، تبلیغات محیطی، دیجیتالی و غیره ایجاد شود برنامه‌ریزی برای تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی با بینندگان متعدد از کشور هند، تهیه کلیپ از جاذبه‌های گردشگری مورد پسند گردشگران هندی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و نیز نمایشگاه‌های خارج از این کشور که هندی‌ها حضور دارند و نیز تهیه و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری با شرح و جزئیات کامل، برنامه‌ریزی برای حضور در بازار هندوستان از طریق نشست‌های B۲B و نیز اجرای تورهای آشناسازی بسیار حائز اهمیت است که در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *