سراب

شهرستان سراب صاحب فرودگاه می شود

 نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری این شهرستان اعلام کرد: کارهای احداث فرودگاه سراب در مرحله انجام است.

یوسف داودی روز یکشنبه در جلسه بررسی و امکان سنجی محل احداث فرودگاه سراب گفت : شرکت مشاور این طرح انتخاب شده و مطالعات آن از امروز آغاز شد .
وی ظرفیت های بالقوه اقتصادی ، گردشگری ، کشاورزی و سرمایه گذاری در سراب را یادآور شد و افزود : موافقت احداث فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است و این طرح در لایحه بودجه امسال ردیف مستقل دارد .
نماینده مردم سراب در مجلس با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه جدید به جای فرودگاه قدیمی متروکه این شهرستان خاطرنشان کرد: این باند فرودگاهی علاوه بر جا به جایی مسافرو بار می تواند پشتیبان پرواز دیگر شهرستانها در زمان شرایط نامناسب جوی باشد .
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ،شاهد افزایش و جذب سزمایه گذاران بیشتر در منطقه خواهیم بود افزود : درحال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار سرابی، مقیم تهران زندگی می کنند که در صورت سهولت رفت و آمد و حمل و نقل ،آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی در شهرستان را دارند .
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی کشور هم گفت : پس از بررسی ۵ موقعیت معرفی شده ، در نهایت ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق برای مطالعه و احداث فرودگاه سراب انتخاب شد .

فرشید گلیج، با بیان اینکه طرح مطالعاتی این فرودگاه در مدت ۴ ماه به پایان خواهد رسید افزود: برای مطالعه و احداث باند پرواز و ترمینال در سالجاری ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است .

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در سر راه تبریز به اردبیل قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

با لوکس ترین فرودگاه های جهان آشنا شوید

فرودگاه مناره،زیباترین فرودگاه جهان

آشنایی با ۱۰ فرودگاه برتر جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *