گردشگری کشاورزی

صدور نخستین موافقت اولیه پیاده‌سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار از صدور نخستین موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت اولیه مزرعه گردشگری کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در محور سبزوار نیشابور صادر شده است.

وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سبزوار است که بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار اضافه کرد: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و… در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

ابراهیمی‌دوست یادآور شد: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از شاخه‌های نوین گردشگری ارتباط عمیق و مستقیم با محیط روستایی دارد و با بهره‌گیری از فعالیت‌های کشاورزی می‌توان شاهد توسعه پایدار یک منطقه بود.

وی با اشاره به آب و هوای سبزوار و شرایط این شهرستان برای گردشگری کشاورزی عنوان کرد: هوای سبزوار به دلیل قرار داشتنِ شهر در میان ارتفاعات شمالی و جنوبی، عمدتاً کوهستانی و معتدل است، اما در قسمت‌های جلگه‌ای هوا گرم‌تر است و باید گفت که بهار و پاییز فصل‌های مناسب‌تری برای سفر به این شهر هستند.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ابراهیمی‌دوست تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن مناطق کوهستانی و کویری پوشش گیاهی متنوعی دارد و در مناطق کوهستانی گونه‌های بوته‌ای و درختچه‌ای مثل ریواس، آویشن، درمنه و… بیشتر دیده می‌شود. اراضیِ دشتیِ منطقه پروند سبزوار نیز با پوشش گیاهی بیابانی دارای گونه‌های شاخصِ تاغ، گز، بَنه، بومادران، بادام‌کوهی و قیچ است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

غار ده‌شیخ شگفت‌انگیزترین جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *