ظرفیت های گردشگری تالاب میقان اراک شناسانده شود

اراک – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ظرفیت های گردشگری زیستگاه طبیعی تالاب میقان اراک بایستی برای مردم معرفی و شناسانده شود.

مهدی زندیه وکیلی عصر یکشنبه در حاشیه اولین کارگروه برنامه مدیریت جامع تالاب میقان در سال جاری در اراک اظهار داشت: طرح جامع تالاب میقان به تصویب مراجع استانی رسیده است و در این طرح شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل حفاظت محیط زیست، جوامع محلی و… مرتبط و ذینفع اند و بر اساس سند بالادستی مشخص شده است که چه اقداماتی باید برای حفظ تالاب میقان انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال، گردشگران از منطقه تالاب میقان بازدید می‌کردند این مساله تعارض‌هایی را با مسائل زیست محیطی این منطقه به وجود آورد، در این راستا بنا به تاکید استاندار مقرر شد طرح گردشگری در زیر مجموعه طرح جامع تالاب میقان قرار گیرد.

زندیه وکیلی گفت: طرح گردشگری تالاب میقان یعنی بررسی اینکه ظرفیت اکولوژیکی تالاب به چه میزان است؟ چه تعداد گردشگر در شبانه روز از تالاب بازدید به عمل می‌آورند؟ و نواحی متمرکز و گسترده تالاب در چه نقاطی قرار دارد؟

وی افزود: بررسی نواحی گسترده در راستای ورود گردشگری است که برای تفرج، پیاده روی، گردش، پرنده نگری به تالاب آمده است. بررسی نواحی متمرکز برای سرمایه گذاری با احداث بنا و… است که نمی‌توان در تمامی نقاط تالاب از آن استفاده کرد و تنها به صورت محدود برای حمایت از بخش گردشگری و گردشگران می‌توان خدمات مورد نیاز مانند آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و … را برای گردشگر فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: به دلیل ظرافت منطقه تالاب به عنوان زیستگاه پرندگان و جانوران مختلف مشاوری در حال انجام طرح مطالعاتی است تا مشخص شود به چه میزان امکان ورود گردشگر در این منطقه وجود دارد.

زندیه وکیلی افزود: تالاب فضای بین بخشی است به طوری که در حوزه‌های مختلفی از قبیل گردشگری، معدن و صنایع معدنی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و … در ارتباط با آن هستند، بنابراین تمامی این حوزه‌ها باید ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند.

منبع خبر:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *