فروش شرکت هواپیما سازی بوئینگ به صفر رسید

فروش شرکت هواپیما سازی بوئینگ به صفر رسید

براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، فروش شرکت بوئینگ که از سال ۱۹۶۲ میلادی آغاز بکار کرده است، در ماه گذشته به صفر رسید.

شرکت بوئینگ هیج سفارش جدیدی برای هواپیما در ماه گذشته دریافت نکرد. این اولین باری است که این هواپیما سازی از ۱۹۶۲ تا حالا هیچ ثبت سفارشی نداشت.

بوئینگ مکس ۷۳۷ که زمانی پرفروش ترین هواپیمای آمریکا بود، پس از سقوط مرگبار همچنان زمین گیر است. بوئینگ همچنان با بحرانی دست و پنجه نرم می کند که پس از دومین سقوط هواپیمای مکس در مارس سال گذشته آغاز شد.

این هواپیما سازی اعلام کرد ماه گذشته تنها ۱۳ هواپیما به مشتریانش تحویل داد. بویینگ در ژانویه سال گذشته سفارش ۴۵ هواپیما را ثبت کرد و ۴۶ هواپیما تحویل داد. بیشتر مشتریان خطوط هوایی از سفارش جدید مکس ۷۳۷ اجتناب می کنند تا زمانیکه ناظران اجازه پرواز دوباره به این هواپیما را بدهند.

زمین گیر شدن این هواپیما ماهانه خسارت های مالی هنگفتی برای بوئینگ دارد. بوئینگ در ۲۰۱۹ بدترین سال خود را از نظر ثبت سفارش طی دهه ها تجربه کرد. این هواپیماسازی در کل سال ۲۰۱۹ درگیر بحران مکس ۷۳۷ بود که باعث متوقف شدن تولید این هواپیما برای اولین بار پس از بیست سال شد. دنیس مولنبرگ، مدیر اجرایی این شرکت هم در ماه دسامبر از سمت خود استعفا داد.

بوئینگ (به انگلیسی: Boeing)، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی است، که در سال ۱۹۱۶ توسط ویلیام بوئینگ، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد.

شرکت بوئینگ، در طول سال‌های متمادی فعالیت در حوزه فرآوران هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری، تمرکز اصلی خود را بر تولید هواپیماهای مسافربری معطوف نمود و از سوی دیگر، با خریداری و ادغام شرکت‌های هواگردسازی و صنایع دفاعی، توسعه یافت، که نقطه عطف آن، در سال ۱۹۹۷ بود، که در پی خریداری و ادغام مک‌دانل داگلاس، بوئینگ به بزرگترین شرکت هوافضای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۰۱ دفتر مرکزی بوئینگ، به شهر شیکاگو انتقال یافت.

 

مرتبط:

۲۰ شرکت هواپیمایی برتر جهان را بشناسیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *