کدام آژانس ها می توانند در برگزاری تورهای المپیک 2020 شرکت کنند؟

شرایط برگزاری تور المپیک ۲۰۲۰ آژانس ها

بر طبق آخرین سخنان معاون گردشگری کشور، تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدون هیچ انحصاری برگزار خواهند شد.

ولی تیموری درخصوص برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری تورهای المپیک توسط وزارت ورزش و جوانان درحال انجام است. در این میان کارگروه برنامه ریزی با حضور معاونت گردشگری، فعالان بخش خصوصی گردشگری و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک شکل گرفت.

او با اشاره به آنکه هفته گذشته شاهد برگزاری نشستی پیرامون موضوع تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و حضور تماشاچیان در این مسابقات بودیم، گفت: آنچه که وجود دارد این است که از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواستیم که اگر سهمیه ای دارند، به عنوان سهمیه کشور آن را اعلام کنند و ما آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. اما آن ها مطرح کردند که فعلا هیچ سهمیه ای نداریم.

این درحالی است که توقع آن است که با توجه به حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰، سهمیه ای اختصاص یافته باشد. تیموری ادامه داد: آن ها از ما خواستند تا یک آژانس را برای برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ معرفی کنیم که ما زیر بار این موضوع نرفتیم و گفتیم همه آژانس هایی که مجوز فعالیت از معاونت گردشگری دارند، می توانند در این حوزه ورود کنند و مخالف انحصار سازی در این بازار هستیم. به نظر می رسد در شکل کلی، هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث و گردشگری و البته سفارت ایران در توکیو وجود دارد. ما آمادگی خود را برای انجام امور و تورها در حوزه گردشگری اعلام کردیم، اما به شدت مخالف بوجود آمدن انحصار و رانت در این حوزه هستیم.

معاون گردشگری کشور در پاسخ به این سوال که ورود تمام آژانس هایی که دارای مجوز بند (ب) هستند چگونه در امری مانند تورهای المپیک ۲۰۲۰ که نیازمند انجام هماهنگی های لازم با وزارت ورزش و جوانان است، امکان پذیر خواهد بود؟ ضمن آنکه بخش گردشگری نیز در وزارتخانه ورزش و جوانان فعال شده و بیم آن می رود که این وزارتخانه به صورت مستقل درصدد برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ برآید، گفت: اگر این انتظار وجود دارد که معاونت گردشگری درخصوص تورهال المپیک ۲۰۲۰ توکیو جوابگو باشد، بنابراین باید همکاری های لازم از سوی سایز وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط انجام شود.

از آنجایی که وزیر ورزش و جوانان و سفیر ایران در ژاپن هر دو زمانی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمت داشتند و از حساسیت های موجود در حوزه گردشگری مطلع هستند، از این رو امیدواریم امسال شاهد تعامل بیشتری دراین خصوص باشیم.

او خاطرنشان کرد: معاونت گردشگری انتظار دارد به عنوان یک همکار تخصصی به حوزه تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو ورود کند و مباحث اقتصادی این حوزه را مدنظر ندارد. ضمن آنکه هنوز در خصوص نرخ تورهای المپیک ۲۰۲۰ به توافق نرسیده ایم.

مرتبط:

ورزش و تبدیل شهر به مقصد گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *