میراث‌فرهنگی دامغان

قدمت میراث‌فرهنگی دامغان بسترساز رونق گردشگری

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: قدمت هفت هزار ساله میراث‌فرهنگی دامغان، سند افتخار گردشگری کشور است.

علی‌اکبر علیزاده در بازدید از آثار تاریخی دامغان اظهار کرد: تمدن هفت هزارساله میراث‌فرهنگی دامغان نه تنها سند افتخار گردشگری استان که مایه افتخار میراث‌فرهنگی و صنعت گردشگری کشور است و می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری در این شهر تاریخی باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به میراث‌فرهنگی کم‌نظیر دامغان افزود: لازم است مسئولان نهایت تلاش خود را به میدان آورده و این تمدن کم‌نظیر را به بهترین شکل در معرض دید گردشگران داخلی و بین‌المللی قرار دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان نیز در این بازدید با اشاره به اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و بی‌شمار دامغان، گفت: در این شهر علاوه بر تمدن هفت هزار ساله حصار و محوطه تاریخی قومس، آثار برجسته تاریخی مربوط به دوره اسلامی مانند مسجد تاریخانه، محوطه تاریخی و طبیعی چشمه‌علی، باروی قدیمی شهر، کاروانسراها، قلاع، حمام‌ها، خانه‌های قدیمی و..‌. وجود دارد که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

مهدی قاسمی افزود: شهرستان دامغان علاوه بر آثار تاریخی، در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و طبیعی دارای استعدادهای فراوانی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، می‌تواند راه حل مناسبی برای توسعه اقتصادی دامغان باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، ابراز امیدواری کرد: با حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و حمایت مسئولین شهرستان، رشد و رونق این صنعت را در شهرستان دامغان شاهد باشیم.

خانه لطفی، موزه تاریخ شهر دامغان، خانه ابراهیمی، خانه صدیق، برج پیر علمدار، حمام خوریا، دیوار بارو، دروازه شامان و گنبد خشتی از جمله آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بازدید شده توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

بازگشت کتیبه‌های سنگی تاریخی به دامغان+ تصاویر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *