دریاچه-نمک-قم

قم؛ شهری سرشار از نور و معنویت

استان قم با وسعت ۱۱۲۴۰ کیلومتر مربع یکی از ۳۱ استان کشور بوده که در مرکز ایران واقع شده است.

 استان قم با وسعت ۱۱۲۴۰ کیلومتر مربع یکی از ۳۱ استان کشور بوده که در مرکز ایران واقع شده است. این استان پس از البرز کوچكترین استان کشور است و به دلیل داشتن مناطق و روستاهای متنوع از آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی برخوردار است.

قم؛ شهری سرشار از نور و معنویت + تصاویر

حضرت معصومه (س) ماه شب های دارالمومنین

آرامگاه حضرت فاطمه معصومه (س) در این شهر قرار گرفته است. آن حضرت از چنان جایگاه والایی برخوردار هستند که امام رضا (ع) در وصف خواهر گرامیشان فرموده اند: «كسى كه آن حضرت را زيارت كند، در حالى كه آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى‌رود.» همچنین در حرم حضرت بسیاری از علما، فضلا، شخصیت های علمی و … دفن گردیده‌اند.

قم؛ شهری سرشار از نور و معنویت + تصاویر

مسجد جمکران

یکی از مکان های مقدس و منتسب به امام زمان (عج) «مسجد جمکران» نام دارد که در شش کیلومتری شهر قم واقع شده است. این مسجد به سبب نزدیکی به روستای جمکران، به این نام شهرت یافته و به سبب انتساب به حضرت مهدی (عج)؛ مسجد «صاحب الزمان» نیز نامیده می شود. جمکران در گذشته روستای مهمی بوده و نام آن در کتاب تاریخ قم بارها تکرار شده است.

قم؛ شهری سرشار از نور و معنویت + تصاویر

دریاچه نمک (دریاچه آران – دریاچه مسیله)

یکی از مناطق دیدنی شهر قم دریاچه نمک آن بوده که به دلیل شوری بسیار زیاد به این نام شهرت یافته است. در فصل تابستان قطعات نمک روی آن شناور می‌شود و در ماه های بارندگی پس از تابش خورشید، آب دریاچه به سرعت تبخیر می‌گردد.

قم؛ شهری سرشار از نور و معنویت + تصاویر

کاروانسرای قلعه سنگی

این کاروانسرا مربوط به دوره سلجوقیان بوده و در روستای محمدآباد کاج شهر قم واقع شده است. این بنای سنگی در زمان صلح به عنوان کاروانسرا و در زمان جنگ دژی نظامی به شمار می رفته است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *