لذت سفر به جزیره تاهیتی

لذت سفر به جزیره تاهیتی

تاهیتی بزرگ‌ترین جزیره‌ی مجمع الجزایر پلینزی فرانسه است. جاذبه های تاهیتی به قدری آرامش بخش و چشم نوازند که در اولین مشاهده شما را مجذوب خود می کنند. سال هاست که تاهیتی به پاتوق گردشگران و چهره های مشهور ثروتمند دنیا تبدیل شده است. با بیتوته همراه باشید تا از این جزیره زیبا بیشتر بدانید و با دیدن تصاویر جذاب آن، بخشی از زیبایی جزیره تاهیتی را درک کنید.

جزیره تاهیتی

پلینزی فرانسه، نام مجمع الجزایری در اقیانوس آرام است که حدودا از ۳۰۰ سال قبل تا اکنون تحت سلطه فرانسه است. بزرگ ترین جزیره ی پلینزی، “تاهیتی” و شبیه به شکل هشت انگلیسی است.

تاهیتی (به فرانسوی: Tahiti) بزرگ‌ترین جزیره در گروه جزیره‌ی پلی‌نزی فرانسه است که در جزایر سوسایتی در اقیانوس آرام قرار دارد. به طور دقیق تر بدانید تاهیتی کجاست، باید بگویم در جنوبی ترین بخش اقیانوس آرام قرار گرفته است.

تاهیتی، جزیره‌ای مرتفع و کوهستانی است که تپه‌های مرجانی آن را فرا گرفته‌اند. مساحت تاهیتی ۱٬۶۷۸۹ کیلومتر مربع است. پایتخت تاهیتی و پولینزی فرانسه شهر پاپیته در ساحل شمال غربی جزیره است که تنها فرودگاه بین‌المللی منطقه در آن جای دارد.

جنگل‌های پر از برگ در کنار کیلومترها ساحل ماسه‌ای و کرپ‌های فرانسوی در کنارغذاهای فرانسوی و چشم‌اندازهایی فوق‌العاده، تاهیتی را به مقصدی گردشگری ایده‌آل تبدیل کرده‌اند.

 

مردم شناسی تاهیتی

تاهیتی، مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پولینزی فرانسه است و جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۸۳٬۶۴۵ بود که آن را پرجمعیت‌ترین جزیرهٔ پولینزی فرانسه با ۶۸٫۶٪ کل جمعیت منطقه می‌سازد.

هم‌اکنون حدود ۷۰٪ جمعیت تاهیتی را پولینزی‌ها تشکیل می‌دهند و بقیه اروپایی، چینی و چندرگه هستند. زبان رسمی این کشور: فرانسوی/زبان بومی و مذهب آنان: مسیحیت است.

لذت سفر به جزیره تاهیتی

جاذبه های گردشگری تاهیتی

جاذبه های تاهیتی، به قدری آرامش بخش و چشم نوازند که در اولین مشاهده شما را مجذوب خود می کنند. سواحل، تورهای دریایی، چشمه های آبگرم، مراسم های بومی و سنتی و حتی بناهای دیدنی همگی به طرز حیرت آوری تاهیتی را بق مقصدی برتر برای گردشگران تبدیل کرده است.

با سفر به تاهیتی منظره های خارق العاده ای در انتظارتان است از غواصی در دریایی مرجانی تا استراحت گاه های طبیعی با صفا، قایقرانی در تونل های آبی بین انبوه گیاهان سبز رنگ، جت اسکی بر روی آب های فیروزه ای رنگ و با تماشای رنگ های متنوع گیاهان و مرجان های دریایی لذت می برید.

این جزیره با تعداد زیاد خانه های ییلاقی بیشتر از آن چیزی که ما فکرش را می کنیم، بهشت استوایی و قطب ویلاهای ییلاقی است. در این جزیره فوق العاده زیبا، تعداد زیادی رستوران و ویلا و اقامتگاه وجود دارد و در نتیجه گردشگرانی که به آنجا می روند، از نظر محل اقامت گزینه های زیادی پیش رو دارند،

همچنین زندگی شبانه در کنار ساحل، باعث محبوبیت چند برابری این اقامتگاه های ساخته شده روی آب شده است. آبشار Fautaua از جاذبه‌‌های تاهیتی است، که پیشنهاد می‌کنیم حتما زمانی را برای تماشای زیبایی این آبشار اختصاص دهید و از آن لذت ببرید.

جالب است بدانید امکانات موجود در این جزیره چندان لوکس نیست اما به دلیل طبیعت، سواحل و مناظر استثنایی اش سال هاست که به پاتوق گردشگران و چهره های مشهور ثروتمند دنیا تبدیل شده است.

 

دانستنی‌هایی برای سفر به تاهیتی

برای اینکه بتوانید به این جزیره سفر کنید پس از تهیه پاسپورت می‌توانید بلیط هواپیما به پولینزی را تهیه کنید که فرودگاه‌ پاپیته میزبان شما خواهد بود و از آنجا می‌توانید به فرودگاه‌های مختلف از قبیل بورا بورا و موریا هم نقل‌مکان کنید.

برای سفر به تاهیتی به زمان و پول زیادی نیاز دارید، فقط قبل از سفر پیش بینی وضع هوا را بررسی کنید تا لوازم مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به تاهیتی، بین ماه‌های می تا اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان) است.

واحد پول تاهیتی: فرانک اقیانوسیه

پیش شماره: ۶۸۹+

احتلاف زمانی با ایران: هشت ساعت و نیم جلوتر

ولتاژ برق: ۲۲۰ ولت

لذت سفر به جزیره تاهیتی

اسامی مکانها و بناهای دیدنی جزیره تاهیتی

از دیگر جاذبه‌های طبیعی جزیره تاهیتی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

پارک پائوفای (Pā’ōfa’i Gardens)

چشمه آبگرم رادیسون (Ex Radisson Plaza Resort Tahiti)

پارک واییته (Place Vai’ete)

آبشار فارامای (Cascades de Faarumai)

پارک بوگینویل (Bougainville Park)

آکواریم لاگوناریوم (Lagoonarium de Tahiti)

ساحل مائوئی (Plage de Maui)

ساحل پوینت ونوس (Plage de la Pointe Venus)

ساحل په په هو (Plage Publique de Papehue)

ساحل هیتیماهانا (Hitimahana)

کوهستان اُرای (Mont Aorai)

کوهستان اوروهنا (Mont Orohena)

باغ گیاه شناسی (Jardins d’eau de Vaipahi)

باغ گیاه شناسی هریسون اسمیث (Harrison Smith Botanical Garden)

کوهستان مارائو (Mont Marau)

blank

کشور تاهیتی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای مکان‌ها وبناهای دیدنی و تاریخی بسیاری است که در ادامه به اختصار آن‌ها را نام برده‌ایم:

موزه فرهنگی (Musée de Tahiti et des Îles)

موزه رابرت ون پیل (Robert Wan Pearl Museum)

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

فانوس دریایی ونوس (Point Venus Lighthouse)

مکان تاریخی آراهوراهو مارائه (‘Ārahurahu Marae)

موزه گوگن (Paul Gauguin Museum)

موزه سوغاتی های کوریوس (Tahiti Souvenirs Le Curios)

موزه تاهیتی و جزیره هایش (Museum of Tahiti and Her Islands)

موزه جیمز نورمن (James Norman Hall Museum)

گالری هنری وینکلر (Galerie Winkler)

موزه هنرهای خیابانی (ONO’U Tahiti Museum of Street Art)

بنای تاریخی موتس (Monument aux Morts)

قصر آرکبیشاپس (Archbishop’s Palace)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *