مجموعه تفریحی ائل داغی 

مجموعه تفریحی ائل داغی 

یکی از نقاط بسیار خوش آب و هوای زنجان، منطقه ی تفریحی گردشگری ائل داغی می باشد. مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان که به مجموعه تفریحی گاوازنگ و بام زنجان نیز شهرت دارد در شمالی ترین نقطه شهر و در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است.

 

این مجموعه یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه های زنجان و از اصلی ترین مراکز تفریحی این شهر به شمار می رود که اهالی شهر زنجان در اکثر روزهای تعطیل و غیر تعطیل برای گذراندن اوقات خوش به این مکان می روند. منطقه ای کوهستانی با مناظری بی بدیل و وجود سد گاوازنگ و چشم انداز زیبای شهر به جاذبه این مجموعه افزوده است.

 

کوه گاوازنگ از مهم‌ترین ارتفاعات زنجان است و با شروع فصل بهار به منطقه‌ای ایده‌آل برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌شود. ارتفاع این کوه ۱۸۵۰ متر و قله آن ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد.

 

 

سد گاوازنگ زنجان

از ائل داغی به سمت کوه های بلند قامت زنجان حرکت می کنیم.بعد از پیمودن ۲ کیلومتر مسیر آسفالته به سدی زیبا با در وسط کوه می رسیم.سدی که به خشکی کوهستان زندگی دوباره بخشیده است.از آب این سد برای آبیاری درختان کاشته شده در پایه کوه ها استفاده می شود.

 

از تاج سد به سمت بالای کوه که مسیری است آسفالته می رویم.جاده ای پر پیچ و خم در میان کوهستان که هر قدم که به سمت بالای کوه ها می رویم شهر نمایان تر می شود. این منطقه مورد توجه گردشگران و علاقمندان به ورزش کوهنوردی است که می‌خواهند از شلوغی های شهر دو بمانند چرا که کوهپیمایی در کوه ائل داغی بسیار لذتبخش خواهد بود.

 

مجموعه تفریحی ائل داغی 

 

امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه گاوازنگ

در این منطقه امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله کافی‌شاپ و رستوران، قایق‌سواری، آبشار مصنوعی، در زیر آلاچیق‌ و… وجود دارد و در سال‌های اخیر نیز افزودن امکانات بیشتری مثل پیست دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی و لند مارک در رشد این منطقه و جذب گردشگر بسیار موثر بوده است.

 

 

مجموعه ائل داغی مکانی برای برگزاری جشنواره‌ها

در این مجموعه رفاهی و گردشگری هر سال شاهد برگزاری جشنواره های مختلفی هستیم. از مهمترین آنها می توان به جشنواره آش که یکی از با سابقه ترین جشنواره های غذایی کشور است، جنشنواره صنایع دستی و… اشاره کرد.

 

اگر قصد سفر به زنجان را دارید پیشنهاد می‌کنیم یک روز را به گردش در تفرجگاه های طبیعی ائل داغی که در سه کیلومتری مرکز زنجان واقع شده است، اختصاص دهید و از طبیعت زیبای آن بهره ببرید.

 

مرتبط:

زنجان ،عبور از معبر به مقصد گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *