باکو-آذربایجان

محبوبترین مقاصد سفر ایرانیان در پاییز کجا هستند؟

سفر در روزهای بارانی پاییز، حال و هوای خاص خود را دارد و اگر مقصدتان را به‌درستی انتخاب کرده باشید، می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.

محبوب ترین مقاصد سفر ایرانی‌ها در فصل پاییز کجاست و چگونه می‌توان با هزینه‌ای منطقی، سفری فوق‌العاده را تجربه کرد؟

استانبول به صورت اقساطی

تور استانبول اقساطی با توجه به افزایش هزینه‌های سفر خارجی از محبوب‌ترین دسته‌های سفر برای ایرانیان است. این یعنی نیازی نیست که خریداران نگران هزینه‌های بالای سفر باشند و با خیالی آسوده می‌توانند از تفریح در توریستی‌ترین شهر ترکیه لذت ببرند. اما چرا تور استانبول ارزان تا این اندازه محبوب است؟ استانبول فرهنگی غنی و تاریخچه‌ای طولانی دارد و در جای‌جای آن می‌توان بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مشهوری را پیدا کرد که قطعا از تماشای آنها بهت زده خواهید شد؛ برج گالاتا، مسجد سلطان احمد، کاخ توپ‌کاپی و قصر دلما باچه، تنها برخی از این جاذبه‌ها هستند که خاطره گشت‌وگذار در آنها هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد. استانبول پایتخت فرهنگ اروپا است و از دوران بیزانس تا امپراطوری روم شرقی و عثمانی‌ها، همگی بخشی از تاریخچه این شهر را تشکیل می‌دهند. تنگه بسفر که قاره‌های اروپا و آسیا را به یکدیگر وصل می‌کند نیز از میان استانبول گذشته و تماشای مناظر ساحلی از روی کشتی‌های تفریحی بزرگی که از بسفر عبور می‌کنند، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استانبول هستند. خیابان استقلال که در نزدیکی بزرگترین میدان این شهر یعنی میدان تقسیم واقع شده نیز میزبان فروشگاه‌های کوچک و بزرگی است که توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

باکو

تور باکو  هزینه زیادی ندارد و به واسطه نزدیکی کشور آذربایجان با ایران، یک انتخاب عالی برای گذراندن تعطیلات محسوب می‌شود. باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است و بسیاری از افراد، آن را بهشتی برای عاشقان خرید می‌دانند. همانند سایر شهرهای مشهور، در اینجا نیز فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که در آنها می‌توان محصولات باکیفیت و برند را با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرد. تعداد این مراکز کم نیست، اما پارک بلوار، مترو پارک، پورت باکو، گنجیلک و مرکز خرید ۲۸ از مشهورترین مراکز خرید در این شهر هستند. از آنجایی باکو شهری بندری است، قطاب و باقلوا هم از سوغاتی‌های بسیار محبوبی هستند که سفر به باکو بدون خرید آنها هیچ لطفی نخواهد داشت. دیدنی‌های باکو به فروشگاه‌ها و سواحل زیبا ختم نمی‌شود. باکو جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و زیبایی دارد که می‌توان آنها را یکی از عِلَل اصلی سفر به این شهر معرفی کرد. شهر قدیم باکو با بافت تاریخی و سوغاتی‌های سنتی، قلعه دختر از آثار دوره ساسانی، قصر شیروان شاه، دروازه دختر، برج‌های شعله و مرکز فرهنگی حیدر علیف، از جاذبه‌های گردشگری باکو هستند که حتما بازدید از آنها را باید در برنامه خود قرار دهید. امکان سفر ارزان به باکو و وجود فروشگاه‌ها و تفریحات متعدد در منطقه‌های بسیار مدرن، سبب شده تا تعداد زیادی از گردشگران ایرانی در فصل پاییز به کشور همسایه یعنی آذربایجان سفر کنند.

blank

وان

تور وان به خاطر فاصله کمی که شهر وان با ایران دارد و به همان نسبت نیز هزینه‌های آن در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری خارجی بسیار پایین است، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. وان بزرگترین شهر در شرق ترکیه محسوب می‌شود و بسیاری از مردم آن به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. هزینه‌های سفر به وان بسیار پایین است. در کنار مردمانی خون‌گرم و صمیمی، فروشندگان زیادی در این شهر هستند که هنگام خرید، قیمت اجناس را علاوه بر لیر، به ریال هم اعلام می‌کنند؛ موضوعی که نشان می‌دهد وان تا چه اندازه در میان ایرانیان محبوبیت دارد. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر، دریاچه وان است که از آن به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه نیز یاد می‌شود. قلعه تاریخی وان با ستون‌های بسیار بلندی که البته حالا به یک مخروبه تبدیل شده، موزه وان و آبشار بسیار زیبای مرادیه در ۸۸ کیلومتری شمال این شهر نیز از دیگر مکان های دیدنی وان هستند. قیمت مناسب اجناس، آب‌وهوای متعدل و طبیعت بی‌نظیر وان سبب شده تا بسیاری از ایرانیان، شهر وان را به عنوان مقصد اصلی خود برای سفر در پاییز انتخاب کنند.

blank

کربلا

تور کربلا  یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند سفری زیارتی را در روزهای خنک پاییز تجربه کنند. در فصل پاییز، عراق آب‌وهوای بسیار خوبی دارد و فرصتی بسیار مناسب را برای زیارت ائمه اطهار (ع) فراهم می‌سازد. به علاوه، در هوای مطبوع پاییزی می‌توان از تماشای جاذبه‌های دیدنی عراق و سایر شهرهای زیارتی عراق لذتی دوچندان برد. در تور کربلا، برنامه سفر به نجف، کاظمین و سامرا هم گنجانده شده تا زائران بتوانند حرمین امامان معصوم در این شهرها را هم زیارت کنند. تور کربلا در واقع یک سفر زیارتی-سیاحتی است و علاوه بر زیارت امامان، زائران می‌توانند به بازدید از جاذبه‌های تاریخی، مقبره بزرگان دینی و سیاسی و همچنین قلعه‌های قدیمی نیز بپردازند. مقام حضرت مهدی (عج) در قبرستان وادی‌السلام، و همچنین مقام زین العابدین (ع) از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی کربلا هستند. در این شهر همچنین مقبره برخی از پادشاهان و رجال سیاسی قاجار از جمله مظفرالدین شاه، محمدعلی شاه و امیر کبیر و برخی از بزرگان دینی همچون حر بن یزید ریاحی، عون بن ابد الله و طفلان مسلم نیز وجود دارد.

منبع:ایسنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *