یزد

مرمت ۱۰۰۰ بنا در یزد طی سال ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از اجرای حدود ۱۰۰۰ طرح مرمتی در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۲۰ کارگاه مرمتی در سال جاری فعال شده و مشغول به کار هستند.

«سیدمصطفی فاطمی»  با اشاره به این که سال گذشته ۹۴۷ طرح مرمتی در استان انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۶ طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی یزد انجام شده و مابقی طرح‌ها توسط بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

وی با بیان این که هزینه بسیار هنگفتی صرف این مرمت‌ها در استان شده است، تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته این حجم از رسیدگی به میراث فرهنگی و آثار تاریخی در کشور بی‌سابقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان این که تعداد کارگاه‌های فعال حوزه مرمت در سطح استان ۹۴۷ کارگاه را شامل می‌شوند، گفت: در حال حاضر کارگاه‌های فعال شهر یزد شامل میدان امیرچقماق و ستی فاطمه، بازار خان و زرگری، بازار مسگری، بازار حضرت عباسی، برج و باروی سید گل سرخ، ساختمان ثبت احوال، قلعه ابرند آباد، معبر اله اباد زارچ، آب انبار گازرگاه، آب انبار سرسنگ، خانه وحشی بافقی، کارگاه شاه ابوالقاسم، کوچه هاشم خان، مدرسه مارکار و مدرسه ایرانشهر و همچنین خانه ریاضیات در یزد فعال هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

«بادگیر»، جرقه‌ی پایداری یزد در جهان

یخچال میبد _یادگارهای یزد

ایران‌ زیباست؛ مسجد جامع کبیر یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *