دریاچه زریبار-مریوان

مریوان _پتانسیل تبدیل شدن به قطب طبیعت‌گردی کشور

بازرس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: دریاچه زریبار مریوان همچون معدن طلای تمام نشدنی بوده و تمام پتانسیل‌ها برای تبدیل شدن این شهر به قطب طبیعت‌گردی کشور مهیا است.

علیرضا احمدی‌شریف در دیدار با آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان و بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری است که همکاری صدا و سیما در این خصوص امری انکار ناپذیر است.

وی حفاظت از طبیعت را وظیفه تمامی آحاد جامعه برشمرد و افزود: در شهرستان مریوان امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی مناسب برای حضور گردشگران در ایام نوروز و سایر ایام سال فراهم است که این خود امتیاز بزرگی در جذب و ماندگاری مسافران به حساب می آید.

احمدی‌شریف به فعالیت‌های تاثیر گذار ستاد اجرایی خدمات سفر مریوان در ایام نوروز ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: مسئله راه بعنوان یکی از فاکتورهای مهم زیرساختی در توسعه گردشگری محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مد نظر مسئولین استان قرار گیرد.

بازرس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با تقدیر از فرماندار، مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر ادارات و ارگان‌های فعال و خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروز در مریوان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش مهمی در توسعه اقتصادی جوامع محلی و روستایی دارد که این بخش در کردستان و شهرستان مریوان به نحو مطلوبی در حال توسعه است.

فرماندار شهرستان مریوان با ابراز خرسندی از حضور بازرس معاونت گردشگری کشور در مریوان ادامە داد: این فرمانداری تمام امکانات شهرستان را  در راستای رفاه حال مسافران با همکاری سایر ارگان‌های ذی‌ربط و با لحاظ نمودن دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا آماد کرد.

اقبال مهمان‌نوازی مردم مریوان را کم نظر خواند و افزود: دریاچه زریبار و سایر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی در کنار مراکز اقامتی و پذیرایی مناسب مریوان را بعنوان یک قطب گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده است.

در ادامه آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز ادامه داد: همواره شهرستان مریوان یکی از مهمترین شهرستان‌های گردشگر پذیر استان و غرب کشور بوده و برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ سعی بر آن شد بهترین امکانات برای مسافران نوروزی در این شهرستان مهیا باشد.

وی تلاش‌های فریاد حدادیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی مریوان را قابل تقدیر برشمرد و افزود: همواره چند شهرستان استان شامل، سنندج، مریوان، سقز و بانه بیشترین تعداد مسافران را هم در دوران تعطیلات نوروز و هم در طول دیگر ایام سال به خود جذب کرده‌اند که فاکتورهای مهمی در این وضعیت دخیل هستند، اما تلاش بی وقفه مسئولین این شهرستان‌ها را نباید نادیده گرفت.

وطن دوست در ادامه با ابراز خرسندی از حضور علیرضا احمدی‌شریف بازرس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در استان عنوان کرد: حضور بازرسان و بازدید از استان‌ها یکی از روش‌های مناسب برای شناسایی و پی بردن به نقاط ضعف و قوت در تمامی بخش‌های ستاد نوروزی است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *