موزه‌های سنندج

موزه‌های سنندج نماد تاریخ و فرهنگ کردستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان موزه‌های شهر سنندج را به واسطه نگهداری، حفاظت و نمایش آثار کم نظیر تاریخی به گردشگران و بازدید کنندگان، نماد تاریخ و فرهنگ مردم کردستان برشمرد.

محمدابراهیم زارعی در بازدید از موزه‌ها و نمایشگاه صنایع‌دستی اظهار کرد: تلاش برای معرفی تاریخ و فرهنگ و جاذبه‌های کم نظیر کردستان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی به گردشگران نوروزی در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار مناسب است.

وی توسعه و ایجاد موزه‌های جدید به منظور معرفی بهتر و بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد: استانداری استان برای ایجاد موزه‌های جدید در راستای معرفی توانمندی‌های استان حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تشریح اقدامات ستاد نوروزی گفت: به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تمامی سعی اداره‌کل جلب رضایت گردشگران نوروزی با رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با ویروس کرونا است.

وی از حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در جمع فعالین ستاد قدردانی کرد و افزود: همکاری کم نظیر بخش‌های خصوصی به ویژه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، مجتمع‌ها و رستوران‌های بین‌راهی در این شرایط برای سرپا نگه داشتن صنعت گردشگری استان ستودنی است.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان و تنی چند از مسئولین استان با حضور در محل موزه سنندج، کارگاه‌ها و نمایشگاه صنایع‌دستی با فعالین و دست اندرکاران این بخش‌ها دیدار و گفتگو کردند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

عمارت آصف سنندج _نماد اصلات مردم کرد

خانه جواهری کوهپایه _دیدنی های سنندج

پالنگان _ماسوله‌ای در دل کردستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *