خانه نیما

مسیر خانه نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه خانه نیما یوشیج در نزدیکی خانه سیمین و جلال قرار دارد به همین دلیل مسیر این دو خانه ساماندهی و کفسازی خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مرمت و احیای خانه نیما یوشیج گفت: از شهریور سال گذشته کار طراحی این بنا آغاز و در بهمن ماه طراحی آن به پایان رسید.

وی افزود: در طراحی، خانه نیما یوشیج به عنوان خانه موزه‌ای که محلی برای شناخت زندگی، اندیشه و اشعار نیما یوشیج و پیروان وی باشد، برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه خانه نیما در نزدیکی خانه سیمین و جلال قرار دارد به همین دلیل مسیر این دو خانه ساماندهی و کفسازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته همزمان با مرحله طراحی به دلیل نیازهایی که بنا داشت، مراحل مرمت استحفاظی و اضطراری بنا که شامل مرمت و استحکام‌بخشی سقف شیروانی و ستون های بنا بود، انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اتمام طرح مرمت در اسفندماه سال گذشته پیمانکار عملیات اجرایی بنا طی فرآیندی قانونی مشخص شد.

ضرغامی گفت: بنای اصلی، محوطه و بناهای موجود در محوطه به طور کامل فضاهایی پویا و فعال خواهند بود و ضمن برقراری فعالیت موزه، در رویدادها و مراسم‌های مختلف از این فضاها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی محوطه و دیوارهای موجود حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: همزمان محوطه و بناهای موجود نیز در مجموعه در حال مرمت و بازسازی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ عملیات اجرایی بنا از فروردین ماه امسال آغاز شده و مرمت بنا تا کنون پیشرفت قابل توجهی بالغ بر ٦٠ درصد داشته است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری مازندران:پرسه‌ای در خانه نیما یوشیج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *