ایتالیا

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر میلان ایتالیا

میلان جزء یکی از شهر‌های تاریخی محسوب می‌شود که در طی سالیان متمادی تحت سلطه‌ پادشاهان مختلف بوده است.

شهر‌های تاریخی بی شماری در کشور‌های مختلف دنیا وجود دارد که هرساله میزبان گردشگرانی از کشور‌های گوناگون هستند و زیبایی‌های خود را به رخ تماشاچیان می‌کشند. یکی از این شهر‌های تاریخی و زیبا که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند شهر میلان ایتالیا است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا اطلاعاتی را پیرامون آن در اختیار شما قرار دهد.

معرفی شهر میلان

میلان جزء یکی از شهر‌های تاریخی محسوب می‌شود که در ایتالیا واقع شده است.

این شهر زیبا از نظر جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، بسیار غنی و جالب توجه بوده و تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

میلان در طی سالیان متمادی تحت سلطه‌ پادشاهان مختلف بوده و هر دوره‌ای از تاریخ، تاثیری بر جاذبه‌ها و معماری شهر داشته است.

این کشور در ابتدای سده ۶ (پیش از میلاد) توسط اینسوبری‌ها ساخته و در ۲۲۲ (پیش از میلاد) توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر یافت. اهمیت این شهر به تدریج با تبدیل شدن به پایتخت امپراطوری روم غربی افزایش یافت.

در طول زمان، نقش‌های مختلفی در تاریخ ایتالیا ایفا کرد که از جمله می‌توان به پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی دوک‌نشین میلان در دوران رنسانس و پایتخت پادشاهی ایتالیا در دوران ناپولیونیک اشاره کرد.

در حوزه فرهنگی از قرن چهاردهم، مرکز اصلی چاپ و نشر کتاب در ایتالیا است و به لطف لا اسکالا و سنت قدیمی اپرا در آن، یکی از شهر‌های مهم موسیقی جهان به حساب می‌آید.

در طی انقلاب صنعتی به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شد و با همراهی شهر‌های تورین و جنوا مثلث صنعتی در اروپا را تشکیل دادند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری میلان

  • طاق صلح میلان ( Arco della Pace )

یکی از بنا‌های تاریخی و زیبای شهر است که در قرن نوزدهم میلادی به نشانه صلح در زمان جنگ ساخته شده بود و این روز‌ها در نزدیکی بلوار اصلی شهر، در کنار پارک سمپیونه و قلعه اسفورزسکو قرار دارد، بنابراین اگر در نزدیکی این بنای دیدنی بودید، بازدید و عکاسی از آن را فراموش نکنید.

  • تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

کلیسایی با آجر‌های نارنجی که به سبک گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه در کورسو ماژنتا در سال ۱۴۶۵ ساخته شدیکی از بزرگ‌ترین آثار هنری دنیا را در دل خود دارد. گنبد بزرگ ۶ ضلعی آن که متعلق به اوایل شروع دوره رنسانس است، توسط برامانته به عنوان یکی از تأثیرگذارترین معماران رنسانس طراحی شده است. گنجینه‌ این کلیسا تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی است.

  • سالن اپرا آلا اسکالا

این سالن بزرگ یکی از معتبرترین و زیباترین مراکز اجرای اپرا در جهان به شمار می‌آید.

این تالار میزبان اجرای مهم‌ترین قطعه‌های موسیقی و حضور موسیقی‌دانان، خواننده و نوازنده‌های بزرگ ایتالیایی و جهانی و همچنین بینندگان بی طاقت و بی‌شمار آن‌ها بوده و هست.

گنجایش این تالار ۲۸۰۰ نفر است که در کل ایتالیا، بسیار معروف است.

فصل اجرا‌ها در این سالن معمولاً از اوایل ماه دسامبر آغاز و تا ماه می‌ ادامه می‌یابد.

لازم است بدانید پیدا کردن بلیت اجرا‌ها به آسانی امکان پذیر نیست.

  • کلیسای آمبروز مقدس

کلیسای آمبروز، شاهکاری از هنر معماری سبک رومانسک است و در سال ۳۶۸ میلادی توسط آمبروز مقدس ساخته و بنا شد. قدیس آمبروز، در میلان متولد شد و از حامیان ساخت و توسعه و پیشرفت شهر میلان بود. دیدنی‌های زیادی در این کلیسا وجود دارد. در ابتدا، رواق بلندی شما را میخکوب خواهد کرد که متعلق به قرن ۹ میلادی است. سنگ‌های تراش خورده تالار میانی گواه بر سبک رومانسک این کلیسا است. حتما در داخل کلیسا، منبر تراش خورده به سبک رومانسک و همچنین تابوتی که از قرن ۴میلادی در زیر آن قرار دارد را ببینید. محراب بلند این کلیسا یکی از شاهکار‌های هنری کارولینگین است که به سال ۸۳۵ میلادی باز می‌گردد.

  • کلیسای جامع میلان ( Milan Cathedral Duomo )

کلیسای جامع میلان دومین کلیسای بزرگ جهان بعد از سن پیترز روم است. ساخت و تکمیل این کلیسا ۱۴۶ متری از سال ۱۳۸۶ تا ۱۸۰۵ میلادی طول کشید.

بالای ستون‌های مرمری این بنا حدود ۴۰ عدد از این مجسمه‌ها وجود دارد. مجسمه‌های مرمرینی از حواریون عیسی حجاری شده است که معروفترین آن‌ها مجسمه مریم مقدس است.

از بام این کلیسای بی نهایت زیبا، می‌توانید تمام شهر را در زیر پایتان ببینید.

  • محله (Qaurtiere di Brera / Qaurtiere di Brera)

یکی از محله‌های معروف شهر میلان در ایتالیا، محله بررا است.

این منطقه به دلیل آکادمی‌های هنری زیبا و رستوران‌ها و خیابان‌های جذابی که دارد از معروف‌ترین مناطق شهر میلان است.

همجنین می‌توانید به انواع عتیقه فروشی‌هایی که در خیابان‌های اطراف قرار دارند بروید و با قیمت مناسب خرید کنید.

  • دروازه صلح

این بازار که در بخش شمالی میدان دلدوئومو قرار دارد، یکی از مراکز مد در ایتالیاست و در بین مردم میلان به گالریا شهرت دارد. سقف بازار از شیشه و چدن ساخته شده و کف پوش آن با موزائیک‌های رنگی کوچک است. در حال حاضر این مکان، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در جهان است.

  • ساختمان پیاتزا دی مرکانتی

با وجود تمام ساختمان‌های بلند و برج‌هایی که نشان از مدرنیته بودن میلان دارد اما با ۵ دقیقه پیاده‌روی از پیاتزا دل دوئومو، می‌توانید جایی را پیدا کنید که شما را به میلان قرون وسطی و رنسانس برگرداند.

ساختمان پیاتزا دی مرکانتی در سال ۱۲۳۳ میلادی، ساختمانی زیبا در مرکز شهر میلان است. نمای این ساختمان از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده و کاربری دادگاه و محلی برای قضاوت بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *