جشنواره های کانادا

معرفی جشنواره های گوناگون کانادا

کانادا یکی از مدرن ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا است که علاوه بر ویژگی های توسعه یافتگی، دارای باور و سنت های دیرینه ای هم است. مردم کانادا در تمام فصول سال جشن های بزرگی برپا می کنند که این جشنواره های گوناگون کانادا علاقه مندانی در سراسر جهان دارد.

باوجودآنکه کانادا نزدیک به قطب شمال است اما شور و حرارت مردم اینجا همچون نقاط استوایی گرم و پرحرارت است. اسکیموها به خوبی بلد هستند که چگونه شاد و خوشحال زندگی کنند که البته گردشگران بسیاری را هم علاقه مند به این ویژگی مثبت خود کرده اند.

گردشگران ایرانی معمولاً با خرید بلیط ونکوور و بلیط تورنتو بیشتر در این شهرها گشت وگذار می کنند. اما در این مطلب با جشنواره های گوناگون کانادا آشنا می شویم.

کارناوال زمستانی کبک

بدون اغراق این فستیوال یکی از بزرگ ترین کارناوال های زمستانی است که هرساله در استان کبک کانادا برگزار می شود و در مهیج بودن چیزی کم و کسر ندارد.
در اواسط زمستان زمان برگزاری آن فرا می رسد و به طور معمول دو هفته و نیم ادامه می یابد. این فستیوال معجونی از جذابیت های گوناگون برای شرکت کنندگان است. یکی از مهم ترین المان های این کارناوال آدم برفی مشهور به نام بونهوم است که به نوعی رهبری مراسم را بر عهده دارد.
فعالیت های این مراسم زمستانی به صورت شبانه روزی است و در سرتاسر شهر بادکنک های بزرگ، چراغ های پرنور و مجسمه های یخی قابل مشاهده می باشد که وجهه شهر را دگرگون ساخته است. از دیگر برنامه های این جشن می توان به مسابقات سورتمه سواری، اسب سواری و ساخت مجسمه یخی اشاره کرد.
زمان برگزاری بهمن ماه

کارناوال زمستانی کبک
زمستان

این مراسم دقیقاً از همان دسته رویدادهایی است که شرکت کنندگان در آن یخ می زنند.
این فستیوال به صورت سالانه در أوتاوا برگزار می شود و یکی از پر بازدیدترین رویدادهای زمستانی در کانادا است که به مدت سه هفته ادامه دارد.
مکان های موردنظری برای این مراسم تعبیه شده که می توان انواع ورزش های مهیج و یخی را انجام داد. البته پیست های اسکی یخ بیشتر از هر جای دیگری موردتوجه قرار می گیرد. غرفه های فروش غذا هم ازجمله مواردی است که نباید از آن غافل شد.
زمان برگزاری بهمن ماه

کارناوال زمستانی

جشنواره لاله

از تماشای هزاران دسته گل که در چندرنگ است و عطر دل فریبی دارد، لذت می برید؟ در بهار کانادا شما را به بزرگ ترین جشنواره گل در جهان دعوت می کند که به تماشای یک میلیون لاله بنشینید.
شهر اوتاوا علاوه بر میزبانی جشنواره گل لاله، آتش بازی و اجرای موسیقی را به تماشاگران هدیه می دهند تا با یک خاطره شیرین به سرزمین خود بازگردند.
زمان برگزاری اردیبهشت ماه

جشنواره لاله

کَلگری اِستمپید

اگر به فیلم های وسترنی علاقه مند هستید این جشنواره را از دست ندهید. کَلگری اِستمپید در واقع یک جشن فرهنگی است که مردم شهر خاطرات سنت های روستایی آمریکای شمالی و کابوی را مرور می کنند.
تمام شهر کلگری با مضامین گاوچرانی تزئین شده و مردم لباس و کلاه های کابوی بر سر گذاشته تا در جشن شرکت کنند. مسابقات برگزاری شده هم در همین تم است که جایزه های بسیار هنگفتی را برای برندگان در نظر گرفته اند.
مثلاً در فینال یکی از مسابقات بیش از یک میلیون دلار به برنده جایزه می دهند.
زمان برگزاری بین ماه تیر و مرداد به مدت ۱۰ روز

کَلگری اِستمپید

جشنواره کمدی

ورود افراد اخمو ممنوع! یکی از شادترین جشن های که در کانادا برگزار می شود و همه حضار را به خنده وامی دارد همین جشنواره کمدی است. شهر مونترال پذیرای افراد زنده دل و خوش است تا در گرم ترین فصل سال، صدای خنده افراد را در شهر طنین انداز کند. این فستیوال شامل جشن های خیابانی، تئاتر و استندآپ کمدی است که ازدحام گردشگران برای حضور در این مراسم بسیار زیاد و به بیش از دو میلیون می رسد.
اگر دلتان یک تفریح متفاوت می خواهید، تابستان سال بعد در بزرگ ترین جشنواره کمدی جهان در مونترال شرکت کنید.
زمان برگزاری تیرماه

جشنواره های کانادا

کارناوال کاریبانا

شهر تورنتو در غافلگیر کردن گردشگرانش تبحر خاصی دارد. یکی از همین موارد، جشن شاد و داغ کاریبانا است که به صورت خیابانی برگزار می شود و بیش از دو میلیون نفر برای حضور در آن شرکت می کنند.
کارناوال کاریبانا را باید یکی از قدیمی ترین جشن های این سرزمین دانست که از سال های دور تا به اکنون در حال برگزاری است و یکی از بهترین مرجع های شناخت فرهنگ و سنت های کشور کانادا است. در روز مراسم هزاران نفر لباس های رنگی بر تن می کنند و در خیابان رژه می روند که همراه با آن به آوازخوانی و پایکوبی می پردازند. نمایشگاه، رویدادها متنوع و کنسرت از دیگر مراسم های این روز است.
زمان برگزاری مردادماه

blank

مرتبط:

عجايب هفتگانه کانادا

پایتخت کانادا چه نام دارد؟

چرا کبک بهترین شهر کانادا است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *