معرفی قزوین

معرفی قزوین از زبان «راز و مه»

۲ جوان خوش‌ذوق قزوینی با توجه به شیوع کرونا نسبت به تهیه پادکست‌هایی در راستای معرفی آثار و بناهای تاریخی کهن شهر قزوین اقدام کرده‌اند و آن را در دسترس عموم مردم قرار داده‌اند تا مردم ایران‌زمین با تاریخ قزوین آشنا شوند.

۲ جوان خوش‌ذوق قزوینی با توجه به شیوع کرونا نسبت به تهیه پادکست‌هایی در راستای معرفی آثار و بناهای تاریخی کهن شهر قزوین اقدام کرده‌اند. این گروه پشتیبان مالی ندارد؛ کار پژوهشی، نگارش متن و گویندگی نقش «مه» توسط راضیه رحمانی انجام شده و علی حیدری گوینده نقش «راز» است؛ ضبط این پادکست‌ها در یک استودیوی کوچک انجام و توسط علی حیدری ویرایش می‌شود.

علی حیدری و راضیه رحمانی در این پادکست‌ها تاریخ، فرهنگ و داستان‌هایی که در طول تاریخ در شهر قزوین اتفاق افتاده را از زبان ۲ باد به نام‌های راز و مه برای مخاطبین بیان می‌کنند.

شاید شنیده‌ باشید که می‌گویند (دیوانه شهرهاست قزوین / هر لحظه به یک هواست قزوین) به همین جهت این گروه داستان‌ها را از زبان ۲ باد «راز» و «مه» نقل می‌کنند. «راز» بادی گرم است که از جنوب شرق و «مه» نیز بادی سرد است که از فراز کوه‌های البرز می‌وزد و در یک جا به هم می‌رسند.

مخاطبین پادکست تمام کسانی هستند که به رویدادها و شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی علاقه دارند بنابراین شما نیز می‌توانید پادکست‌های راز و مه را در اپلیکیشن‌های پادکست‌خوان بشنوید.

تاکنون چهار اپیزود به نام‌های، خاطرات برباد رفته (قزوین به گزارش سفرنامه نویسان)، نگهبان دشت (سرگذشت حفاری در تپه‌های سگزآباد و مرمت کاروانسرای محمدآباد)، پناهنده (داستان پناهندگی پادشاه هندوستان به قزوین) و مهمانخانه شاهی توسط این گروه منتشر شده است و علاقه‌مندان با جستجوی نام پادکست «راز و مه» در گوگل و یا اپلیکیشن‌های پادکست‌خوان مثل کست‌باکس، اپل‌پادکست و اپلیکیشن ایرانی ناملیک به این پادکست‌ها دسترسی داشته باشند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سردر عالی قاپو قزوین

قزوین _شهری با کلیسا های قدیمی و محله‌های ارامنه

دریاچه اوان قزوین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *