معرفی پیست اسکی دربند سر، بهترین مکان تفریحی زمستانه

اگر علاقه مند به ورزش اسکی و تفریحات زمستانه هستید کافیست در یکی از روزهای زمستانی پس از بارش برف به یکی از پیست های تهران بروید و علاوه بر لذت بردن از چشم‌اندازهای برفی، تجربه‌هایی ناب کسب کنید.

پیست اسکی بین المللی دربند سر از یکی از بهترین پیست های اسکی تهران و شهر شمشک دربندسر است که درنزدیکی پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک قرار دارد . شاید برایتان جالب باشد این مرکز از محبوب ترین مکان های اسکی بازی در تهران محسوب می شودر سال ۱۳۵۷ به کمک مربیان اسکی و اهالی منطقه شمشک و دربندسر به نام پاپا آغاز به ساخت شد و از  سال ۱۳۶۱ آغاز به کار نمود و با حمایت سرمایه ‌گذاران بخش‌های خصوصی، سرمایه گذاری قابل توجهی جهت ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به میهمانان در مجموعه تفریحی دربندسر انجام شده ‌است. پیست اسکی دربندسر در سال های گذشته به دلیل داشتن تجهیزات و امکانات قابل توجه همواره میزبانی رقابت های لیگ بین المللی اسکی را برعهده داشته است .

پست اسکی دربند سر از مجهزترین پیست های تهران به شمار می‌آید، به طوری که تنها پیست اسکی است که مجهز به دستگاه برف سازاست  که دارای  قابلیّت تولید برف در دمای صفر درجه در طول ۱۳۰۰ متر و به عرض یکصد متر و ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر می‌باشد.

دیگر امکانات خاص پیست اسکی دربندسر، شامل  :

یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۱۲۰۰ متر از کشور فرانسه

یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۸۰۰ متر در ارتفاع ۳۷۵۰ متری از سطح دریا

یک دستگاه تله سیژ ۲ نفره به طول ۱۱۱۰ متر

یک دستگاه تله‌اسکی بشقابی از کشور ایتالیا به طول ۷۰۰ متر

یک دستگاه تله‌کابین ۱۲ نفره به طول ۱۸۳۰ متر با ۵۷ کابین با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در هر ساعت

دو دستگاه تله اسکی چکشی (جهت استفاده اسکی بازان مبتدی)

سه دستگاه برفکوب

مدرسهٔ اسکی

و دو رستوران میباشد.که در کنار بهره‌مند شدن از این امکانات، اگر قصد اقامت شبانه در پیست دربندسر را دارید، می‌توانید در هتلی که نزدیک به پیست اسکی است، شب را به استراحت بپردازید. همچنین برای رفع خستگی به یکی از دو رستورانی که در این پیست دیده می‌شود، بروید و یک روز به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. خوب است بدانید این پیست هم اکنون با داشتن کادری مجرب و سرویس دهی باکیفیت، آماده پذیرایی از میهمانان شما است. همچنین با داشتن مربیان رسمی فدراسیون این امکان را به شما می‌دهد که به افراد مبتدی آموزش اسکی دهد.

بهترین زمان برای پیست اسکی دربندسر بین ماه های دی تا اواخر فرودین است که تعداد زیادی از علاقه مندان به این ورزش هیجان انگیز در آنجا حضور دارند. البته بهتر است بدانید این مجموعه تفریحی  شرایط را طوری برای بازدیدکنندگان فراهم آورده که بتوانند در دیگر فصل های سال هم به این منطقه سفر کنند و لحظات خوشی را برای خودشان فراهم آورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *