گردشگری دندانپزشکی

مقصدهای برتر گردشگری دندانپزشکی

گردشگری دندانپزشکی به سرعت در حال رشد است و میلیون‌ها نفر از کشورهایی مانند انگلستان، ایالات‌متحده آمریکا و کانادا برای دریافت خدمات مقرون‌به‌صرفه در بهداشت دهان و دندان سفر می‌کنند. تلاش‌های مختلف در زمینه محبوب‌سازی جهانگردی دندانپزشکی شتاب عظیمی در سراسر جهان گرفته است، اما مهمترین علت گردشگری دندانپزشکی استفاده از بهترین خدمات با کمترین هزینه است.

در بیشتر کشورها هزینه‌های دندانپزشکی به سیاست دولت و دستمزد مردم وابسته و هزینه‌ خدمات دندانپزشکی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. البته هزینه کم، عاملی برای کاهش کیفیت خدمات نخواهد بود. مراکز درمانی در کشورهای مختلف معمولا پیشنهادات ویژه‌ای ارائه می‌کنند که شامل معاینه، بلیط پرواز، انتقال و محل اقامت است که با بهترین خدمات دندانپزشکی در خارج از کشور و صرفه‌جویی و کاهش در هزینه همراه است.

محققان عنوان کردند: در زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید و بعد از آن، جلب اعتماد مجدد بیماران مهمترین اولویت برای مقصد خواهد بود و تحقیق و بررسی درباره مقصد و همچنین توصیف‌های بیمارانی که این نوع گردشگری را انجام داده‌اند، در انتخاب مقصد گردشگری دندانپزشکی بسیار مهم است.

افراد با انتخاب بهترین گزینه برای گردشگری دندانپزشکی می‌توانند بهترین و ارزان‌ترین مقصد را انتخاب و خدمات دندانی را بسیار متنوع دریافت کنند که در ذیل مقصدهای مقرون‌به‌صرفه و ارائه بهترین کار دندانپزشکی در سال ۲۰۱۹ از مجله IMTJ، مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری معروف به NCBI در ایالات‌متحده و وزارت بهداشت در ۲۸ کشور ارائه شده است که شامل تایلند، مجارستان، مکزیک، ترکیه و اوکراین است و مهمترین دلایل برای انتخاب این مقاصد موارد ذیل است:

تایلند

بر اساس مجله IMTJ، بیماران از ایالات‌متحده آمریکا، انگلیس، هلند، دانمارک و امارات برای ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات به تایلند سفر می‌کنند. گردشگران می‌توانند از خدمات این کشور با ۵۰ درصد صرفه‌جویی درهزینه خدماتی مانند کاشت، روکش و جرم‌گیری استفاده کنند؛ برای مثال، در ایالات‌متحده آمریکا روکش دندان حدود ۱۸۰۰ دلار و در تایلند از ۲۵۰ دلار شروع می‌شود.

بیماران برای انجام بهترین کاشت دندان در خارج از کشور به تایلند سفر می‌کنند تا با اعتمادبه‌نفس لبخند بزنند و گردشگران حاضر هستند مسیر دوری را بپیمایند تا نتیجه خوبی برای خدمات دندانی بدست آورند. در تایلند، بیماران می‌توانند کاشت All-on-۴ (جدیدترین روش برای کاشت ایمپلنت تمام فک) را انجام دهند که دو تا سه برابر ارزان‌تر از ایالات‌متحده آمریکا یا کاناداست. علاوه بر این، در ایالات‌متحده، بیمه، خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد و به همین دلیل افراد به دنبال مکانی ارزان‌تر برای استفاده از خدمات دندانپزشکی هستند. البته بعد از اتمام کار دندانپزشکی می‌توانند از خدمات گردشگری این کشور نیز لذت ببرد. تایلند، بزرگترین و مدرن‌ترین بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی جهان را دارد؛ کیلینیک دندانپزشکی بانکوک در تایلند سالانه ۲۰ هزار بیمار دارد و البته با داشتن گواهینامه‌های معتبر، بهترین خدمات را با بهترین کیفیت و ایمنی ارائه می‌دهد.

مجارستان

مجارستان با داشتن دندانپزشکان مشهور در جهان، تجهیزات پیشرفته و دندانپزشکان بسیار ماهر مقصد برتر گردشگری دندانپزشکی است. سالانه بیمارانی از انگلستان، آلمان، اتریش، سوئیس، کانادا و ایالات‌متحده برای ترمیم دندان، کاشت و جراحی‌های دهان به این کشور سفر می‌کنند.

در ایالات‌متحده هزینه کاشت یک دندان از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است، اما در مجارستان این قیمت از ۷۷۷ دلار شروع می‌شود. خدمات و مواد اولیه نیز باکیفیت است و برای مثال در مرکز دندانپزشکی Evergreen مجارستان می‌توانید تا ۶۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. از مهمترین خدمات این مرکز تضمین پنج تا هفت سالانه خدمات و تضمین مادام‌العمر برای خدمات ایمپلنت است. بیشترین گردشگران از کشورهای انگلیس، ایرلند، آلمان، اتریش، آمریکا، دانمارک و فرانسه هستند.

گردشگری دندانپزشکی

 

مکزیک

کشور مکزیک بهترین مکان برای گردشگری دندانپزشکی در بین بیماران آمریکایی است و برای دریافت خدمات دندانپزشکی مقرون‌به‌صرفه به مکزیک سفر می‌کنند. البته می‌توانند از فرهنگ باستانی مایا و جاذبه‌های گردشگری نیز دیدن کنند. به دنبال بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ ارائه خدمات دندانپزشکی در مکزیک از اولین مراکز در جهان بوده که بازگشایی شده و از بیماران پذیرایی کرده است.

ترکیه

بیماران از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، امارات، هلند و اسپانیا به دلیل گزینه‌های ارزان و بهترین کیفیت، ترکیه را به‌عنوان بهترین کشور برای کار دندانپزشکی انتخاب می‌کنند. گردشگران می‌توانند درمان را با جاذبه‌های تاریخی و مناظر دلپذیر این کشور ترکیب کنند.

اوکراین

بسیاری از بیماران از آمریکای شمالی و اروپا گردشگری دندانپزشکی به اوکراین را به دلیل هزینه‌های ارزان و کیفیت عالی انتخاب می‌کنند. هزینه کاشت دندان در ایالات‌متحده و کانادا ۴۰۰۰ دلار، در انگلیس از ۳۵۰۰ دلار و استرالیا و اسپانیا از حدود ۲۵۰۰ دلار شروع می‌شود، اما در کشور اوکراین این هزینه از ۵۴۰ دلار است. فرهنگ غنی، معماری با شکوه، مناظر زیبا، غذاهای خوشمزه و افراد خونگرم می‌تواند در کنار ارائه خدمات درمانی از دیگر جاذبه‌های اوکراین باشد.

کشورهای مالزی، شیلی، کاستاریکا، کرواسی، گواتمالا، ایسلند، هند، ایتالیا، پرو، فیلیپین، لهستان، صربستان و اسپانیا  از دیگر مقاصد برتر گردشگری دندانپزشکی هستند.

مزایای گردشگری دندانپزشکی

مهمترین مزایای این نوع گردشگری استفاده از خدمات با هزینه کمتر است، به‌ویژه اگر چندین روش درمانی نیاز باشد. با استفاده از این نوع گردشگری می‌توانید انتظار برای دریافت خدمات را نداشته باشید و بسیار سریع خدمات را دریافت کنید. با توجه به کم‌خطربودن اقدامات دندانپزشکی، زمان بهبودی بسیار سریع است و بیمار می‌تواند آزادی بیشتری برای بازگشت داشته باشد.

معایب گردشگری دندانپزشکی

بارزترین عیب این نوع گردشگری هزینه سفر و اقامت در این نوع گردشگری است، اما گردشگران این نوع گردشگری را با توجه به هزینه‌های درمانی مبدا انجام می‌دهند. ایمپلنت‌های دندانی پرخطرترین نوع خدمات در کشوری غیر از مبدا است، زیرا بهبودی طولانی و زمان منظم برای مراقبت ضروری است و فرد باید بتواند چندین بار این سفر را انجام دهد. همچنین، قرار گرفتن در معرض بیماری‌های دیگر، عدم برقراری ارتباط به دلیل موانع فرهنگی، زبانی و عدم توانایی دسترسی به درمان مناسب از دیگر عوامل خطر در این نوع گردشگری است.

اطلاعات ارائه شده در این گزارش فقط برای اطلاع رسانی است و نباید به عنوان توصیه پزشکی یا درمانی استفاده شود؛ همه تصمیمات در مورد انتخاب روش‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی پس از مطالعه پرونده پزشکی بیمار توسط پزشک متخصص اتخاذ خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

گردشگری دندانپزشکی _جستجوی لبخند زیبا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *