لرستان

منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منتظر یک سونامی سفر در استان هستیم.

 سید امین قاسمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در ایام نوروز یک سونامی سفر خواهیم داشت، با توجه به اینکه دو سال است که به دلیل شرایط کرونایی ووقوع سیل ویرانگر و بارش‌های شدید در استان متاسفانه فعالان گردشگری دچار آسیب شدند و عملاً در سراسر کشور مردم در این مدت سفر نرفتند.

وی با بیان اینکه با این اوصاف امسال منتظر یک سونامی سفر در لرستان هستیم؛ سفرهای هوشمند و مسئولانه تا گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند مقاصد گردشگری را انتخاب کنند و مورد بازدید قرار دهند، گفت: در لرستان از ۱.۵ ماه پیش اولین جلسه ستاد خدمات سفر را برگزار و دومین جلسه نیز طی هفته گذشته برگزار شد و ۱۱ کمیته را برنامه‌ریزی و اعضای آنها مشخص و ابلاغ آنها توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و رئیس ستاد سفر زده شد.

قاسمی گفت: جلساتی را این کمیته‌ها تشکیل داده‌اند و وظایف  دستگاه‌های مختلف همچون شرکت برق، راهداری، ارشاد، میراث فرهنگی، صدا و سیما، شهرداری‌ها، فرمانداران به عنوان رئیس ستاد در شهرستان‌ها مشخص شده تا امسال بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگرانی که لرستان را مقصد گردشگری انتخاب کردند باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: در این راستا شهرداری‌ها اقدام به نوسازی و نونوار کردن معابر، فضاها و اماکن گردشگرپذیر که مورد توجه گردشگران و میهمانان نوروزی  بوده کردند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری استان نیز با شناسایی نقاط حادثه‌خیز  پیگیر اصلاح این نقاط است و روشنایی‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… را به روز و شهرداری‌ها نیز تابلوهای شهری را به روز  و نصب می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه  دستگاه‌هایی که باید در ایام نوروز خدمات لازم را به مردم دهند از جمله میراث، هلال احمر، راهداری، اورژانس، دانشگاه علوم‌پزشکی، صمت، تعزیرات و … همه پای کار هستند، تاکید کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت بر عملکرد بهداشتی واحدهای خدمات رسان در بخش خصوصی  نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های بین راهی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: تنظیم بازار و نظارت بر ارائه خدمات و ارزاق به گردشگران و همچنین کنترل قیمت‌ها و کنترل بازار توسط سازمان صمت انجام خواهد شد و میراث فرهنگی نیز به عنوان مسئول کمیته آمار و برنامه‌ریزی و دبیر ستاد خدمات سفر استان  وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: همچنین در محدوده قلعه فلک الافلاک و باغ  گلستان عملیات عمرانی را تا شب عید انجام و محوطه را آماده خواهیم کرد و گیت ورودی به قلعه که آماده شده است را نیز افتتاح  می‌کنیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *