منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه در موقعیت جغرافیایی N3719 E5546 در استان گلستان واقع است. این منطقه جنگلي داراي مناظر و چشم اندازهاي طبيعي و يكي از مناطق زيبا دراستان مي باشد كه در مجاورت غربي پارك ملي گلستان و جنو ب شرقي شهرستان مينو دشت واقع گرديده است. این منطقه داراي وسعت ۳۵۹۱ هكتار مي باشد که از شمال به رود خانه دوغ از جنوب به ارتفاعات البرز و از غرب به روستاي آ ق قميش و از شرق به پارك ملي گلستان محدود است. اقليم اين منطقه متاثر از رطوبت درياي خزر مي باشد.

منطقه حفاظت شده لوه

نزديكترين شهر به آن گاليكش مي باشد كه ۱۶ كيلومتر با آن فاصله دارد و روستاهاي اطراف آن صادق آباد ،تنگراه و روستاي لوه و كندسكو در محيط هاي داخلي منطقه واقع گرديده اند.

پوشش گیاهی
منطقه لوه داراي پوشش گياهي از نوع جنگلهاي انبوه پهن برگ خزري شامل بلوط، آزاد، ممرز،خرمندي، انجيلي، زبان گنجشك، نمدار، اوجا، پلت، شيردار ، وليك، الو، زرشك، توسكا، سياه تلو، گلابي وحشي ميباشد .
جنگلهاي بلوط از اهمیت ویژه در این منطقه برخوردارند.  جنگلهاي بلوط  شمال پس از راشستانها با ارزش ترين توده هاي جنگلي است. گونه بلوط بلند مازو در بين درختان صنعتي شمال از معدود درختاني است كه بهره برداري آن مورد توجه تمامي گروههاي بهره بردار اعم از جنگل نشينان و روستاييان و صادرات بخش دولتي براي تراورس و راه آهن و… بوده است. جنگلهاي لوه به دليل دارا بودن اين ويژگي از اهميت خاصي برخوردار بوده و حمايت وحفاظت ويژه اي را مي طلبد.

منطقه حفاظت شده لوه

ویژگی جانوری
همچنین منطقه حفاظت شده  لوه داراي گونه هاي با ارزش جانوري شامل: خرس، مارال، شوكا، انواع گربه هاي جنگلي، گرگ و روباه است. این منطقه از زيستگاههاي بسيار مناسب و مهم مارال و شوكا به شمار مي رود.

متاسفانه هرسال تعدادی از جانداران باارزش ایران از جمله پلنگهای استان گلستان در اثر شکار غیر قانونی یا برخورد با ماشین در جاده گلستان به مشهد از پا در می آیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *