ولی تیموری

چقدر از پول مسافران بابت لغو سفرها پرداخت شده است؟

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسش مخاطبین «فارس من»مبنی بر اینکه آژانس‌ها مسافرتی پول کنسلی هتل‌ها را پرداخت نمی‌کنند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت در ترددها بخشنامه‌ای به دفاتر گردشگری و دیگر بخش‌های مربوطه از سوی وزارتخانه ابلاغ شد.

وی گفت: آژانس‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها بر اساس این بخشنامه موظف هستند عمل کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت: بخشنامه‌هایی که در خصوص عودت پول‌های گردشگران و مسافران برای ایام نوروز صادر شده لازم‌الاجراست البته تا کنون هم بخش‌های ذی‌ربط همکاری لازم را داشته‌اند و ممکن است آنها هم به مشکلاتی بر بخورند.

تیموری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کنسلی‌ها تبدیل به پول برای مسافران شده است و حدود یکصد میلیارد تومان بخش‌های گردشگری پول عودت داده‌اند.

وی گفت: همه هتل‌های ما داوطلبانه این موضوع را قبول کردند و بر اساس بخشنامه‌های صادر شده اقدامات بازگشت پول مسافران را انجام دادند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت:‌در صورتی که افرادی بنا بر بعضی از موارد با مشکلاتی برخورده‌اند می‌توانند با سامانه ۰۹۶۲۹ ستاد خدمات سفر تماس بگیرند و در تمامی ادارات کل استانی نیز کمیته رسیدگی به شکایات شکل گرفته و حتی در تعطیلات ایام نوروز هم این افراد آماده پاسخگویی به سوالات مردم هستند.

تیموری گفت:‌حجم بالایی از مطالبات مردم در خصوص عدم سفر بازگشته است و تقاضای ما هم این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای دست‌اندرکاران عرصه گردشگری ایجاد شده مردم هم همکاری داشته باشند و فرصتی بدهند که آن مرکز گردشگری بتواند پول ابطال سفر مسافران را تأمین و پرداخت کند چرا که آن مجموعه هم تدارکاتی برای ایام عید خود در نظر گرفته بوده است.

وی گفت: قطعا هزینه‌های مسافران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد و یا اینکه مسافرین می‌توانند این هزینه را دریافت نکنند و در آینده آن را تبدیل به سفر مجدد کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تأکید کرد: آژانس‌ها موظف هستند هزینه‌هایی که برای رزرو گردشگری از مردم گرفته‌اند بدون جریمه کاملاً پرداخت کنند.

تیموری گفت: شاید فردی که قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشد و آژانس‌ها هزینه‌ای را برای صدور ویزا دریافت کرده باشند که این هزینه غیرقابل بازگشت است چرا که سفارتخانه‌ها هزینه‌های صدور ویزا را عودت نمی‌دهند.

مرتبط:

پاسخ به ابهام‌های «لغو سفر» بدون کسر جریمه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *