موزه ی هرژه

موزه ی هرژه; موزه ای برای علاقمندان به تن تن

اگر به سری کارتون های تن تن علاقه داشته باشید، موزه ی هرژه می تواند برای شما یک مقصد بسیار جذاب باشد. موزه ی هرژه، برای به نمایش گذاشتن آثار مربوط به نویسنده معروف بلژیکی به نام ژرژ پراسپر رمی ساخته شده است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جذب می کند. در ادامه ی مطلب، با ما همراه باشید تا درباره ی این موزه، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

موزه هرژه

موزه ی هرژه، یکی از موزه های هنری کشور بلژیک است. این موزه، در شهری به نام لوون لا قرار دارد. شهر لوون لا، یکی از شهر های کوچکی است که در اطراف بروکسل قرار دارد. در ابتدا، کمتر کسی فکر می کند که موزه ی هرژه با آن همه آثار زیبا و دیدنی، در چنین شهر کوچکی قرار داشته باشد.

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، آثار موجود در این موزه، برای یکی از بزرگترین نویسندگان جهان است. ژرژ پراسپر رمی، یکی از بزرگترین شخصیت پرداز ها و نویسندگان بلژیکی و جهان است. این نویسنده، آثار بسیار زیادی را از خودش به جا گذاشته است که بیشتر آنها در موزه ی هرژه یافت می شوند. نام مستعار این هنرمند بزرگ، هرژه است، و به همین جهت نام این موزه، موزه ی هرژه است.

یکی از معروف ترین آثار هرژه، داستان مصور ماجراهای تن تن و میلو است. ژرژ در سال ۱۹۰۷ میلادی، در بیست و دوم می به دنیا آمد. برخی ها فکر می کنند که شهر لوون لا، محل تولد هرژه است، و به همین دلیل موزه هرژه در این شهر قرار گرفته است. این تصور درست نیست، زیرا هرژه در شهر ایتربیئک به دنیا آمد و بزرگ شد. البته شهر ایتربیئک نیز در نزدیکی بروکسل قرار دارد و فاصله زیادی با لوون لا ندارد.

معمار موزه ی هرژه، یکی از برجسته ترین معمار های فرانسوی به نام دپورتزامپاک بود. دپورتزامپاک، موزه هرژه را در یک منطقه جنگلی از لوون لا ساخت و برای دسترسی به آن، یک پل پیاده و زیبا طراحی کرد. برخی ها بر این باور هستند که اگر معمار موزه هرژه، فرد دیگری به غیر از دپورتزامپاک بود، این موزه ساخته نمی شد.

وجود موزه هرژه در یک منطقه جنگلی، باعث ایجاد یک آرامش خاص در بازدید کنندگان این موزه می شود، این موزه شامل ۹ بخش جهت نمایش آثار هرژه است. یک سینما نیز در این موزه وجود دارد که افراد می توانند با رفتن به این سینما، فیلمی درباره زندگی هرژه ببینند و اطلاعات بیشتری از شخصیت او به دست بیاورند. بسیاری از افرادی که از موزه هرژه دیدن کرده اند، به دیگران توصیه می کنند که به سینمای این موزه بروند و با ژرژ رمی بیشتر آشنا شوند.

ورودی موزه هرژه، شامل امضای هرژه و یک تصویر از تن تن است که به افق نگاه می کند. این تصویر، نشان دهنده این است که برجسته ترین شخصیت طراحی شده توسط هرژه، تن تن است.

موزه ی هرژه

امکانات موزه هرژه

موزه هرژه، تنها یک موزه و سینما نیست. در پایین ترین طبقه این موزه، یک فروشگاه وجود دارد که می توانید در آن، کتاب های هرژه را تهیه کنید. در این فروشگاه، ماکت های کوچکی نیز وجود دارند که از روی داستان های هرژه طراحی شده اند. سود آوری این فروشگاه، بسیار زیاد است و افراد، پس از آشنایی با هرژه، دوست دارند که کتاب های بیشتری از او بخوانند. در نتیجه، برای خرید کتاب هایی از هرژه، به این فروشگاه مراجعه می کنند.

رستورانی در موزه هرژه وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند پس از گشت و گذار در این موزه، وارد آن شوند. این رستوران، مانند فروشگاه هرژه در پایین ترین طبقه و در کنار فروشگاه هرژه قرار دارد.

موزه ی هرژه

آثار موزه هرژه

بعضی از آثار موزه هرژه، یک سر و گردن از آثار دیگر بالاتر هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. برای مثال، یکی از قسمت های موزه هرژه، مربوط به تمام شخصیت هایی است که در مجموعه تن تن وجود داشتند. این شخصیت ها، با ظرافت کامل نقاشی شده اند و دقیقا مانند نسخه کارتونی هستند. این بخش از موزه ی هرژه، طرفداران بسیاری دارد و برای بسیاری از بازدید کنندگان، خاطرات کودکی را یاد آوری می کند.

یکی دیگر از بخش های موزه ی هرژه، مربوط به مجسمه ماشین هایی است که در سری تن تن وجود داشته اند. مجسمه این ماشین ها را می توان از فروشگاه هرژه نیز تهیه کرد.

یکی از مواردی که باید هنگام رفتن به این موزه به یاد داشته باشید، این است که موزه هرژه، تنها مخصوص هرژه است و آثاری از هنرمند دیگری در آن پیدا نمی کنید. شاید برخی از بازدید کنندگان تصور کنند که موزه هرژه توسط دولت و یا نهاد های هنری ساخته شده است، در حالی که اینگونه نیست. هرژه، همسری به نام فانی رودول داشت. فانی رودول، به عنوان یادبود، این موزه را به نام همسرش ساخت. فانی رودول، ۱۷ میلیون دلار هزینه کرد تا این موزه را بسازد که واقعا مبلغ بسیار بالایی است.

بیشتر آثار موجود در موزه هرژه، بر اساس زمان مرتب شده اند. یعنی اینکه افراد می توانند اولین آثار هرژه را در ابتدا مشاهده کنند، و سپس به سمت آثار جدید تر پیش می روند.

افرادی که از این موزه بازدید کرده اند، به این نکته اشاره کرده اند که توضیحاتی در کنار آثار هرژه وجود ندارد و نمی توانند در مورد برخی از آثار هرژه، اطلاعات به دست بیاورند. مسئولان موزه هرژه، پس از اینکه این انتقاد را شنیدند، برای برخی از آثار هرژه، توضیحاتی نیز ارائه دادند.

واحدهای مختلفی که در موزه هرژه قرار دارند، از طریق پل ها و تونل هایی از جنس شیشه به یکدیگر ارتباط دارند و بازدید کنندگان می توانند با استفاده از آنها، به این واحد ها بروند.

موزه ی هرژه

سخن پایانی

ژرژ پراسپر رمی، یکی از نویسندگان محبوب در سطح جهان است که خودش هم فکر نمی کرد که روزی به این میزان از محبوبیت برسد. تن تن، یکی از بهترین آثار در تمام جهان است و طرفداران بسیار زیادی حتی در ایران پیدا کرد. موزه هرژه، می تواند برای بسیاری از افراد، کودکی ها را زنده کند و بازدید کنندگان این موزه، همگی از طرفداران مجموعه تن تن هستند.

منبع: بیتوته

مرتبط:

«موزه‌ ویتنی» جایی که با هنر ارتباطی عمیق ایجاد می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *