گردشگری آبی

می‌توانیم از قطب‌های گردشگری آبی کشور باشیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با داشتن ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری آبی داریم، می‌توانیم یکی از قطب‌های این نوع از گردشگری در کشور شویم و علاوه بر افزایش آمار گردشگران ورودی به استان، ماندگاری گردشگران را هم بالا ببریم.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به توافقات صورت گرفته اخیر میراث فرهنگی با شرکت آب منطقه ای کرمانشاه برای توسعه گردشگری آبی در استان، اظهارکرد: براساس این توافق شرکت آب منطقه ای استان طی یکی دو هفته آینده فراخوانی برای جذب سرمایه گذاران در سدها و سراب‌های استان خواهد داشت تا در آنها طرح‌های گردشگری آبی ایجاد شود.

وی بابیان اینکه تعدادی از سرمایه گذاران استان علاقمند به سرمایه گذاری در این اماکن آبی هستند، گفت: برای حدود هفت نفر از این سرمایه گذاران موافقت های اصولی صادر کرده‌ایم و آماده پرداخت تسهیلات هم به آنها هستیم تا رونق گردشگری آبی استان را رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این سرمایه گذاران در نظر دارند تا طرح‌هایی همچون اتوبوس آبی، جت اسکی، قایق پدالی، غواصی، رستوران، اقامتگاه های بوم گردی و … را در حاشیه سدها و سراب‌های جامیشان، داریان، شیان، سراب یاوری، و سراب جابری اجرا کنند.

وی بابیان اینکه راه اندازی گردشگری آبی می‌تواند تحولی در گردشگری کرمانشاه ایجاد کند، افزود: کمتر استانی در کشور ظرفیت سدهای کرمانشاه را دارد، سدهایی که در حاشیه بسیاری از آنها طبیعت زیبا و بکری داریم که می‌تواند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند و به مقصد گردشگری آبی غرب کشور تبدیل شویم.

استان کرمانشاه با وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی، یکی از باستانی ترین مناطق ایران است، اما علیرغم داشتن چنین ظرفیت بزرگی که می‌تواند جاذب گردشگران بسیاری باشد، این استان هنوز نتوانسته جزو استان‌های اول گردشگرپذیر کشور باشد، با این حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا راه اندازی گردشگری آبی در آن موفقیت آمیز خواهد بود، یا نه.

قادری در پاسخ به این ابهام گفت: امروزه گردشگری در دنیا انواع گوناگونی دارد و همه گردشگران هم تنها برای دیدن آثار تاریخی به مناطق مختلف سفر نمی‌کنند. براین اساس مناطقی در جذب گردشگر موفق هستند که بتوانند از همه ظرفیت‌هایی که دارند استفاده کنند و انواع گردشگری را برای سلایق مختلف گردشگران راه اندازی کنند.

وی افزود: هرچند در استان کرمانشاه آثار تاریخی بی نظیری داریم، اما اگر می‌خواهیم گردشگران بیشتری را به سمت استان بکشانیم، باید انواع دیگر گردشگری را هم راه اندازی کنیم و زنجیره‌های گردشگری را در استان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه طیف زیادی از گردشگران علاقمند به گردشگری تفریحی هستند، اعلام کرد: با راه اندازی گردشگری آبی در استان، در کنار اینکه این نوع از گردشگران را هم به استان جذب می‌کنیم و آمار گردشگران ورودی به استان بالا می‌رود، ماندگاری دیگر گردشگرانی هم که به استان می‌آیند را نیز افزایش می‌دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: قطعا با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری آبی در استان داریم، می‌توانیم از قطب های این نوع از گردشگری در کشور شویم.

مرتبط:

دوران پسا کرونا و احتمال افول حوزه گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *