تاسیسات گردشگری

نظارت جدی بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری کشور

تیموری گفت: برای تسهیلِ ورود و خروج گردشگران خارجی نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری در دستور کار قرار دارد.

 ولی تیموری معاون گردشگری صبح امروز در نشست مجازی با مدیران کل و معاونین گردشگری استان‌های کشور که با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی ۲۰۲۱ برگزار شده بود، گفت: رویداد مهم و جهانی اکسپو دبی از دو منظر معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و نیز بهره‌مندی از فرصت نزدیکی ایران با محل برگزاری این رویداد به منظور جذب گردشگران خارجی شامل بازدیدکنندگان و غرفه داران رویداد مذکور در دستور کار قرار دارد؛ از این رو با توجه به احتمال بازگشایی کنترل‌شده و تحت نظارت مرز‌های بین‌المللی به روی گردشگران ظرف روز‌های آینده، لازم است زمینه حضور ضابطه‌مند گردشگران خارجی در استان‌های کشور فراهم شود.

وی افزود: نیاز است با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۱ دبی و به طور کل فراهم آمدن امکان حضور گردشگران خارجی در کشور، استان‌هایی که مقصد گردشگری ورودی هستند؛ با تاکید، رصد و نظارت متوالی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراکز و واحد‌های گردشگری کشور و همچنین آموزش مجدد به ذینفعان و بخش خصوصی مرتبط و نیز بهره‌برداری از اقلام تبلیغاتی متناسب برای متقاعدسازی جهت جلب اعتماد گردشگران، آمادگی لازم را برای شروع مجددگردشگری بین‌المللی به صورت محدود و کنترل شده داشته باشند.

معاون گردشگری گفت: نیاز است هر یک از ادارات کل استانی با ارائه دو برنامه شامل نخست، برنامه تخصصی از جمله اقدامات برای حضور در غرفه گردشگری و همچنین برنامه دوم شامل مشارکت در سایر بخش‌های حاضر در عرضه صنعت گردشگری کشور به صورت شایسته، موثر عمل کنند.

نمایشگاه اکسپو دبی در بازه زمانی ۶ ماه از تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ لغایت مارچ ۲۰۲۲ برابر با ۲ مهر ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات با حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش‌بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدید‌کننده برگزار می‌شود. پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در متراژ ۲۰۱۴ هزار متر مربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» در موقعیت مکانی مطلوبی این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در ۶۰ مترمربع به صورت مستقیم و در ۳۸۲ متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را عهده‌دار خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط:

صدور مجوز تاسیسات گردشگری خراسان رضوی سامانه‌ای شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *