گردشگری خراسان رضوی

صدور مجوز تاسیسات گردشگری خراسان رضوی سامانه‌ای شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از سامانه‌ای ‌شدن فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خبر داد.

یوسف بیدخوری در جلسه‌ای با حضور سیدجواد موسوی، مدیر کل دفترنظارت و ارزیابی معاونت گردشگری وزارت و نمایندگان حوزه‌های نظارتی اداره‌کل، اظهار کرد: با توجه به تعدادی بالای تاسیسات گردشگری در مشهد و استان خراسان رضوی در این جلسه ابهامات و موارد سامانه جدید مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

وی افزود: خدمات این سامانه شامل بررسی اطلاعات، مدارک و مشخصات پرسنل تاسیسات گردشگری، صدور و تمدید پروانه، بررسی روزانه آمار تاسیسات و اتصال آن‌ها به سامانه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین کارتابل مکاتبات، صدور مجوز تردد، دسترسی به گزارش‌های آماری متنوع و نظارت بر تاسیسات گردشگری از دیگر موارد استفاده این سامانه است.

بیدخوری عنوان کرد: سامانه به صورت کشوری در معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس myst.mcth.ir پیش‌بینی شده است که نام اختصاری «جانا» برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تمامی اطلاعات تاسیسات گردشگری در این سامانه بارگذاری می‌شود و ارائه خدمات، تسهیلات بانکی، سوخت و …. از طریق سامانه جانا صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اضافه کرد: هم‌چنین امکان اتصال نرم‌افزارهای تخصصی مرتبط با گردشگری به این سامانه وجود دارد تا اطلاعات به ‌روز و دقیق از تاسیسات فعال در اختیار گردشگران قرار گیرد.

بیدخوری گفت: هم‌چنین می‌توان گفت که کارتابل مکاتبات مستقیم با تاسیسات گردشگری در این سامانه وجود دارد و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها علاوه بر ارسال به جوامع حرفه‌ای گردشگری به هر یک از تاسیسات گردشگری نیز قابل ارسال خواهد بود و فرآیند اطلاع‌رسانی از بخشنامه‌ها و مقررات تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: نظارت بر تاسیسات گردشگری همچنین در این سامانه به صورت آنلاین ثبت خواهد شد؛ البته لازم به ذکر است که وضعیت، کیفیت خدمات و نواقص احتمالی در این سامانه قابل ثبت است و اخطار، تذکر، تعلیق و تعطیلی نیز در این سامانه پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری بیان کرد:  با توجه به تغییر صورت گرفته، فرآیند صدور پروانه برای تاسیسات گردشگری از شهرستان‌ها آغاز و به استان و وزارت‎خانه ارسال و بلافاصله مجوز صادر می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که برای جوامع حرفه‌ای در این سامانه جایگاه و نقش تعریف شده است، تاکید کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی از قوانین، مقررات و برنامه‌ها به تاسیسات گردشگری از طریق این سامانه خواهد بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

گردشگری سلامت _مکمل گردشگری تاریخی و زیارت در خراسان رضوی

آشنایی با برج رادکان در خراسان رضوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *