توسعه گردشگری

«نقش امنیت در توسعه گردشگری»

گردشگری تنها در پرتو توسعه امنیت محقق می گردد و بر همین اساس ، عالی ترین حد تاثیر امنیت بر گردشگری وقتی است که یک حاکمیت در حدود مرزی و بین المللی خود دچار نابسامانی های امنیتی میگردد.

امروزه گردشگری ابعادی فراتر از حدود کلاسیک و سنتی خود یافته است، به گونه ای که می توان میان گردشگری با سایر حوزه ها و مفاهیم و پدیده ها ، نسبتی برقرار نمود و مقولاتی که حتی ارتباط آشکار و صریحی با گردشگری ندارند ، در امتداد تحلیلی ساده و منطقی، پیوندها و نقاط تلاقی شگفت انگیزی با آن می یابند.

ارتباط و هم آوایی های میان صنعت گردشگری و مقوله امنیت نیز از جمله پیوستارهای دو قطبی مورد نظر می باشد. تاثیر امنیت بر بازتولید مفهوم گردشگری روشن و آشکار است زیرا بر کمتر کسی پوشیده است که امنیت چگونه مدخلیت خود را در مختصات صنعت گردشگری اعمال می کند.

گردشگری تنها در پرتو توسعه امنیت محقق می گردد و بر همین اساس ، عالی ترین حد تاثیر امنیت بر گردشگری وقتی است که یک حاکمیت در حدود مرزی و بین المللی خود دچار نابسامانی های امنیتی می گردد زیرا به مجرد رخداد این آشفتگی های امنیتی ، جاذبه های توریستی مقصد (میزبان گردشگر) در تاریکی فضای امنیتی آن کشور، درخشش و زیبایی خود را از کف می دهد. در واقع هر هیئت حاکمه ای به میزان تبلور امنیت ملی و بین المللی خود ، در چرخش صنعت گردشگری کامیاب می گردد. در یک کلام باید گفت: مهمترین جاذبه توریستی یک کشور، امنیت آن کشور است

اساسا یکی از تعاریف رایج از گردشگری، تفریح و تفرج است و بی گمان هیچ کدام از ما تفریح در فضایی نا امن و غیر ایمن را منطقی و معقول نمی دانیم. واضح است که فضای تفهمی یک جهانگرد با فضای مهیج یک خبرنگار جنگ و یا خبرنگار موقعیت های ناامن و بی ثبات، تفاوت های چشمگیر دارد. خبرنگار نا امنی ها می آید تا روایتگر بی ثباتی باشد و جهانگرد می آید تا راوی ثبات و آرامش مستتر در پیشینه تمدن و تاریخ باشد. |

علی ای حال تاثیر امنیت بر صنعت گردشگری به گونه ای است که به دفعات متعدد از سوی بسیاری از افراد و در نوشتارهای گوناگون طرح و بررسی شده است اما نکته نسبتا مغفول در این میان بررسی تاثیرات صنعت گردشگری بر امنیت می باشد و ما در امتداد این نوشتار به چگونگی این تاثیر می پردازیم.

گردشگری را به درستی یکی از صنایع نامیده و وجاهت صنعتی برای آن قائل شده اند، به گونه ای که ما امروزه از آن با نام صنعت گردشگری یاد می کنیم. به راستی چرا این پدیده ظاهرأ تفریحی و تفننی و جانبی را برخوردار از ویژگی ها و مشخصات صنعتی دانسته اند؟

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *