گردشگری زمستانی

گردشگری زمستانی

ورزش ها ی زمستانی، همان طور که از نام و نشان شان پیداست، جزو آن دسته از ورزش هایی تعریف و دسته می شوند که در فصل خاص و زیبای زمستان و البته شرایط ویژه قابل انجام و پی گیری هستند.ورزش های زمستانی در کنار تفریحات، گشت و گذار و هیجانات ناشی از این فصل، قابلیت جذب گردشگر را به طریقی باور نکردنی دارد، به حدی که خود به یکی از شاخه های گردشگری، به نام گردشگری زمستانی تبدیل شده است.

گردشگری در زمستان، گذشته از تکیه بر ورزش های مربوط و مرتبط، دارای قابلیت های فراوانی ست. کشورمان به دلیل دارا بودن این پتانسیل بزرگ و در حالی که در لحظه می توان هر چهار فصل را در این پهنه ی عظیم ملاحظه کرد، می تواند یکی از قطب های بزرگ جذب گردشگر باشد. درحال حاضر مناطق با قابلیت ورزش اسکی در شهر های مختلف همچون: آلوارس، یام، شیرباد، تاریک دره، نثار و بیست پیست دیگر، قابلیت این را دارند که از کشور های دور و نزدیک، همسایگان جنوبی و حاشیه ی خلیج فارس و اروپا ورزشکاران و مسافرین همیشگی را به خود جذب کنند. علاوه بر پیست های اسکی و ورزش هایی که به نوعی با برف و سرما و یخ در ارتباط اند، دیدار از مناطق برفی، آرامش و سکوت ناشی از بارش برف و تبدیل یکباره ی جنگل سبز کاج و سرو به سرزمینی با پوشش سفید برای مسافرینی که در کشورشان برف نمی بارد و تقریبا با برف و سرما بیگانه اند، قابلیت دیگری ست که نادیده گرفته شده و یا کمتر اهمیت داده شده است.

کشورهای همسایه مان، از موقعیت برفی و زمستانی خود به بهترین نحو بهره برده اند. سالن های پاتیناژ، استاندارد سازی پیست های اسکی بر اساس ضوابط و قواعد بین الملل، کوهنوردی های زمستانه و پیمایش های سطحی و ارتفاعی این فصل، موارد مشابهی ست که در کنار تبلیغات و روشنگری های مکفی، توانسته به خوبی موقعیت های خود را به جهانیان شناسانده و از گوشه و کنار و همسایه های خود توریست های جوان و به دنبال هیجان جذب کند.

مقایسه ای کوچک ما را به این نشانه هدایت می کند که تنها و تنها جای خالی تبلیغات برون مرزی در این بین خالی ست و کمی هم همت هم ترازی زیر ساخت ها با خواسته های گردشگران خارجی و ورودی را می خواهد که البته کارنامه ی چند سال گذشته، آمار تعداد گردشگران ورودی، رویداد های مختلف و مهمان نوازی زبان زد مخصوص ما ایرانی ها، جد و جهد بالای مسئولین و دست اندرکاران و کلیه ی فعالان صنعت گردشگری دال بر این مدعاست که خواستن همگی، توانستن و پیروز شدن بر هر نوع تبلیغات منفی و ایران هراسی ست.

گردشگری زمستانه نمونه ی کوچک و تنها یکی از هزاران دلیل جذاب بودن ایران برای گردشگران داخلی و خارجی ست. آنچه همه خوبان دارند، این سرزمین بیش از آن ها دارد. سرزمین چهار فصل و هزار رنگ، که اگر متناسب و مناسب بشناسانیم اش، نه تنها گردشگر جذب می کنیم، که با پدیده ی ماندگاری توریست رو برو خواهیم شد.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *