هتل‌ها

نقش موثر هتل‌ها در جذب گردشگر بسیار مهم است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان توسعه همکاری های بین جامعه حرفه ای هتلداران و اداره کل میراث فرهنگی استان را به منظور برنامه ریزی برای پسا کرونا هتل‌ها در زمینه های مختلف را خواستار شد.

یعقوب گویلیان امروز در نشست تخصصی با مدیران و اعضای جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان از اقدامات آن ها در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تقدیر و اظهار کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های کافی در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی، با همکاری و تعامل بین ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی، می‌توان در بخش صنعت گرشگری اقدامات بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان انجام داد.

وی با اشاره به جایگاه، اهمیت و نقش هتل‌ها در جذب گردشگر به استان، اظهار کرد: در حوزه گردشگری داخلی با توجه به فرصت‌های به وجود آمده، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر شکل گرفته است که با استفاده از فضای مجازی، معرفی مناسب و رقابت دوستانه در بخش خصوصوی می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بخش خصوصی را محرک گردشگری استان دانست و افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان از بخش خصوصی حمایت کامل خواهد داشت و آینده صنعت گردشگری را بسیار روشن و امیدوار کننده عنوان کرد.

عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان به ارتباط بیشتر بخش دولتی و خصوصی اشاره داشت و گفت: ویروس کرونا بیشترین خسارت را به هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری وارد کرده است که امید است مشکلات تسهیلات پرداختی کرونا از جانب دولت هرچه سریعتر مرتفع و مدیران مراکز گردشگری از این تسهیلات بهرمند شوند.

وی مهمانسراهای ادارات دولتی را چالشی جدی برای صنعت گردشگری استان و کشور دانست و بیان کرد: مهمانسرای ادارات به بخش هتل‌داری ضربه سنگینی را وارد کرده و همچنین دولت نیز هزینه‌های بسیاری را برای نگهداری و عوامل آن پرداخت می‌کند در حالی که با نصف آن هزینه‌ها، بهترین خدمات در هتل‌ها می توانند دریافت کنند.

مصطفی هدایت‌مظهری عضو جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان در ادامه این نشست به وضعیت خانه‌های استیجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه خانه‌های استیجاری در استان به معضلی بزرگ تبدیل شده‌اند و در این مورد باید ورود کرد و وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

وی همچنین تصریح کرد: در صدور مجوز و افتتاح هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری جدید در صورت امکان نمایندگانی از جامعه هتلداران استان نیز حضور داشته باشند تا راهنمایی و مشاوره لازم به سرمایه‌گذاران در راستای بالا بردن سطح کیفیت خدمات به آن‌ها ارائه شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

هتل سیار _فناوری جدید در صنعت مهمان‌نوازی

خانه حنانی _اولین بوتیک‌هتل در بافت تاریخی رشت

چرا مردم کمتر هتل می‌روند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *