نمایشگاه‌ گردشگری آلمان

نمایش مجازی ایران در نمایشگاه آلمان و چین

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سیاستگذاری برای حضور ایران در نمایشگاه‌ گردشگری آلمان و چین خبر داد.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی گفت: «نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» با هدف تصمیم‌گیری درباره شرکت در نمایشگاه‌های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تشکل‌های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد. بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان این بخش در نمایشگاه‌های خارجی پیش رو بررسی شد.

او افزود: با توجه به این‌که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق‌شده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه‌های مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت‌کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه‌ها می‌توانند برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های خود از آن بهره بگیرند، به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.

قاسمی با بیان این‌که استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در خصوص امکان مشارکت غرفه‌داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد ـ آن‌گونه که در نمایشگاه‌های فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت می‌پذیرفت ـ نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.

او افزود: بنا بر مصوبات «شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین‌المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفندماه امسال با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد، استفاده شود و راه‌اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه‌های مجازی بین‌المللی می‌تواند یکی از اقدامات تضمین‌کننده رونق گردشگری بین‌المللی کشور پس از فروکش کردن کرونا باشد؛ چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می‌کند بلکه باعث می‌شود تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چند پرسش درباره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران

آلمان مهم ترین نمایشگاه ITB را تعطیل کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *