سبلان

ثبت جهانی سبلان سرعت می‌گیرد

معاون وزیر دفاع گفت: ثبت جهانی سبلان با مستندسازی این مجموعه سرعت بیشتری می‌گیرد.

فخری ۲۶ آذر در نشست با مسئولان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: تسهیل در روند ثبت جهانی سبلان با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری و مشارکت وزارت دفاع در مستندسازی این مجموعه در حال پیگیری و انجام است.
وی تصریح کرد: ما در سازمان جغرافیایی کشور تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان زمین‌شناسی و شیلات نقشه‌های دقیقی را از دریاچه کوه سبلان تهیه کنیم تا در ارائه به مجموعه‌ها و مراکز جهانی مشکلی وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان جغرافیایی کشور به مطالعات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: تولید اطلس طبیعی و انسانی و همچنین اکوتوریسم منطقه‌ای از اولویت‌های جدی است که ما آمادگی خود را برای تهیه نقشه‌های متنوع در این زمینه اعلام کردیم.
فخری افزود: قطعا با ثبت سبلان در یونسکو و به عنوان یک اثر طبیعی، شرایطی مهیا خواهد شد تا ابعاد مختلف این کوه ارزشمند مستندنگاری شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وزارت دفاع کار ارزشمندی را در مستندسازی قله سبلان و دریاچه آن آغاز کرده که مراحل تکمیلی و نهایی را سپری می‌کند.
فخری اضافه کرد: ما با استفاده از ظرفیت وزارت دفاع و سازمان جغرافیایی و سایر نهادها تلاش خواهیم کرد تا قله سبلان به ثبت جهانی رسیده و به عنوان یک اثر طبیعی ماندگار همه از زیبایی‌ها و مناظر آن استفاده کنند.
معاون وزیر دفاع ادامه داد: سازمان جغرافیایی تلاش می‌کند تا در همه نقاط کشور با تهیه نقشه‌ها و مستندنگاری فضای مناسبی را برای پژوهشگران و دانشجویان در این رشته به وجود آورد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کوه سبلان مقدس‌ترین کوه ایران !

سفر پاییزی، از قله دماوند تا دریاچه ارواح

تجربه ی کوهنوردی در کوه های قوشاداغ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *