اشتران

نمی‌توانیم از فرصت‌های گردشگری «اشتران» تویسرکان استفاده کنیم

دهیار روستای هدف گردشگری «اشتران» شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این روستا دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای است، گفت: نمی‌توانیم از فرصت‌های گردشگری اشتران استفاده کنیم.

فرهنگ بنی‌اردلان در گفت‌وگو با ایسنا، در معرفی روستای اشتران بیان کرد: این روستا در بخش مرکزی شهرستان تویسرکان قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی است.

وی با بیان اینکه از جمله جاذبه‌های تاریخی روستا قلعه، حمام و امامزاده است، توضیح داد: روستای اشتران گردشگران زیادی دارد اما به علت نداشتن زیرساخت‌های لازم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم؛ به عنوان مثال مسیر قلعه تاریخی روستا تاریک است و برای گردشگران مشکلاتی به وجود می‌آورد.

بنی‌اردلان ادامه داد: مشکل بزرگ در این روستا مربوط به خانه‌های بومگردی است، گردشگرانی که از روستا بازدید می‌کنند نمی‌توانند در روستا اقامت داشته باشند، از طرف دیگر مردم روستا مایل به احداث اقامتگاه بومگردی نیستند.

وی تصریح کرد: تأسیس خانه‌های بومگردی در روستای اشتران جا نیفتاده و نیازمند این است که کلاس‌های آموزشی برای اهالی روستا برگزار شود تا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و مردم با مزیت‌هایش آشنا شوند.

بنی‌اردلان با بیان اینکه پس از گذشت حدود یک دهه از کسب عنوان روستای هدف گردشگری اشتران میراث فرهنگی تنها یکبار کلاس آموزشی ۲۰ دقیقه‌ای برای اهالی برگزار کرده است، گفت: موفقیت روستا در حوزه گردشگری نیاز به فرهنگ‌سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی دارد تا مردم روستا نسبت به این صنعت درآمدزا آشنایی پیدا کنند.

دهیار روستای اشتران با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۰ جمعیت روستا ۱۷۰۰ نفر است اما در سال‌های اخیر تعدادی از اهالی به روستا برگشته‌اند، اظهار کرد: میراث فرهنگی قرار بود قلعه تاریخی روستا را احیاء کند که متأسفانه این اتفاق نیفتاده و قلعه به شکل متروکه درآمده است.

وی درباره صنایع دستی روستای اشتران بیان کرد: در گذشته قالیبافی در روستا رواج داشت اما هم اکنون رونقی ندارد، طی سال‌های اخیر دوره‌های آموزش رشته‌های صنایع دستی مانند چرم دوزی برای بانوان روستا برگزار کردیم که مورد استقبال واقع نشد.

بنی‌اردلان با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی باید ورود کرده و زیرساخت‌های گردشگری روستا را درست کند، یادآور شد: اشتران روستایی چهار فصل است و زیبایی‌های طبیعی بی نظیری دارد اما تبلیغات در این زمینه بسیار ضعیف است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

دریاچه گهر _نگین اشترانکوه

معرفی دریاچه دیدنی گهر لرستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *