تجربه یک مسافرت هوایی-مرزهای اروپایی

هشت ترفند برای تجربه یک مسافرت هوایی بهتر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از یک مسافرت هوایی افسوس خورده باشید که ای کاش فلان وسیله را با خود به داخل کابین می بردم و یا فلان کار را انجام می دادم. صحبت های این چنینی همواره در میان مسافران و به خصوص مسافران پرواز ها رایج است و تنها با تجربه بیشتر و دانستن برخی نکات کاربردی قابل بهبود می باشد. در این متن قصد داریم تجربه متخصصان، خلبانان و کسانی که عادت به پرواز دارند را برای یک مسافرت هوایی بهتر، در اختیار شما قرار دهیم.

بلند شوید و حرکت کنید
خستگی ناشی از یک مسافرت هوایی بین اکثر مسافران عمومیت دارد و اهمیت تحرک در یک پرواز طولانی نباید نادیده گرفته شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که مسافران در پرواز های بالای ۱۲ ساعت،  ۷۰ بار بیش از پروازهای کمتر از ۴ ساعت در معرض خطر به وجود آمدن لخته خونی قرار دارند. پس اگر امکان این وجود دارد که بلند شوید و چند قدم بردارید، حتما این کار را انجام دهید چرا که در گردش خون شما بسیار موثر است. حتی اگر در مواقعی که به هر دلیلی از جمله عبور از چاله های هوایی این امکان وجود ندارد، خم شدن و انجام حرکات کششی به سمت زانوها و حرکت دست ها به طرفین می تواند بسیار موثر باشد.
مواظب باشید سردتان نشود
این امر را باور داشته باشید یا خیر، باید خاطر نشان کنیم که هوای داخل کابین به طور متوسط ۲۰ بار در هرساعت تازه می شود و این برای آن دسته از مسافرانی که سرمایی هستند و یا پتانسیل مریضی را دارند قطعا خوشایند نیست. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که احساس می کنید شاید با این قضیه به مشکل بخورید پیشنهاد می شود که در پرواز رو اندازی سبک و قابل حمل با خود به داخل کابین ببرید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.
صندلی مناسبی را انتخاب کنید
شاید در نگاه اول انتخاب صندلی مناسب موردی مهم و اساسی به نظر نیاید، اما مطمئنا در آسایش شمل هنگام پرواز مؤثر خواهد بود. مسافران حرفه ای پیشنهاد می کنند که صندلی هایی که در موقعیت باله هواپیما و نزدیک به مرکز باشند تا حد بسیار زیادی از تکان های گاه و بی گاه و اثرات چاله های هوایی در امان هستند و احتمالا شما آنجا پرواز آسوده تری را خواهید داشت. همچنین در قسمت های انتهایی و نزدیک به دم هواپیما به طور حتم اثرات چاله های هوایی را بیشتر حس خواهید کرد.

سایت هایی مانند seatguru این امکان را برای شما فراهم می کنند که موقعیت صندلی خود را در پرواز های مختلف مشاهده کنید.

تجربه یک مسافرت هوایی
کافئین نخورید

امروزه کافئین یکی از پر کاربرد ترین خوراکی هایی است که روزانه توسط بسیاری از افراد مصرف می شود. اما آیا استفاده از کافئین در یک مسافرت هوایی توصیه می شود؟ در جواب این سوال باید گفت خیر.

اگرچه کافئین باعث تولید انرژی در بدن می شود اما محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کافئین ایده مناسبی برای یک پرواز نیست، چرا که باعث بی خوابی و در موارد بسیاری بی قراری می شود و در یک محیط بسته که تحرک شما به نسبت کم است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

خودتان را برای یک خواب راحت مهیا کنید

خواب یکی از بهترین راه ها برای فرار از خستگی و یکنواختی یک مسافرت هوایی است و مسافران حرفه ای همواره خود را برای یک خواب راحت آماده می کنند. اما چگونه؟

شاید استفاده از یک هدفون مناسب بتواند شما را از سر و صدای کودکان و صحبت کردن اطرافیان برهاند، اما از نور محیط هرگز. اینجاست که استفاده از ماسک خواب ضرورتی انکار ناپذیر پیدا می کند و تا اندازه ی زیادی شما را از احساس ناخوشایندی که نور اطراف برایتان به همراه می آورد رها می سازد. یکی دیگر از لوازمی که به خصوص در پرواز های طولانی تر به شدت توصیه می شود بالشت های مسافرتی می باشد که می تواند لذت یک خواب راحت را در کابین برایتان دو چندان کند.

نوشیدن را فراموش نکنید

تأمین کردن آب بدن در هنگام پرواز نکته بسیار مهمی است. همانطور که می دانید به طور متوسط بدن انسان روزانه حدودا به یک و نیم لیتر آب نیاز دارد و این مهم در پرواز نیز نباید فراموش شود. از مهماندار هواپیما تقاضا کنید که برای شما آب و نوشیدنی خنک بیاورد و در صورت امکان در پروازهای طولانی تر با خود یک یا دو بطری آب به همراه داشته باشید. نوشیدن می تواند بدن شما را بازیابی کند و از کرختی و خستگی ناشی از پرواز بیرون بیاورد.

blank

منظره بیرون را تماشا کنید

در یکی از تحقیقاتی که توسط skyscanner انجام شده است تقریبا یک چهارم از مسافران ابراز داشتند که یک منظره بی نظیر از داخل هواپیما یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که به سرخوشی و شادمانی آنها داخل کابین هواپیما کمک کرده است.

یک افق زیبا یا یک تصویر از فراز یک دریاچه می تواند سفر شما را به تجربه ای وصف ناشدنی و به یاد ماندنی تبدیل کند.

گرسنه نمانید

اگر چه وقتی به صورت کلی در مورد غذای داخل کابین هواپیما صحبت می کنیم شاید چندان احساس خوشایندی را در ذهنتان تداعی نکند اما برای آنکه بتوانید از سر دردهای گاه و بیگاه احتمالی و افت فشار بدنتان در امان بمانید بهتر است که از غذا بخورید و به هیچ وجه گرسنگی را به خود راه ندهید.

بگذارید با این حقیقت رو به رو شویم که بهترین قسمت از هر پرواز لحظه ایست  که پرواز به اتمام رسیده است و دیگر از سرو صدای کودکان گرفته تا چاله های هوایی و کمبود جا خبری نیست. اما به هر حال، خواه یا ناخواه برای مسافرت و لذت آشنایی با فرهنگ و تمدن کشورهای مختلف، گاه پرواز با هواپیما بهترین چاره خواهد بود و دانستن راهکارهای اینچنینی می تواند کمک شایانی به مسافران کند و کمی آسایش آنها در حین پرواز را تأمین کند.

منبع:آمیتیس

مرتبط:آشنایی با حقوق مسافران هواپیما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *